22.8 C
تهران
۱ اردیبهشت، ۱۴۰۳
Image default
خانه » فصل بیست و دوم | درس سوم: ایجاد آلبوم وب، از Bridge

فصل بیست و دوم | درس سوم: ایجاد آلبوم وب، از Bridge

ایجاد آلبوم وب، از Bridge

در صورتی که قصد دارید تصاویر خود را در وب نمایش دهید بهترین راه ایجاد یک Web Gallery می‌باشد. در نسخه‌های قبلی این کار از طریق فتوشاپ ایجاد می‌شد. اما از نسخه‌ی CS4 به بعد از برنامه‌ی Bridge به این منظور استفاده می‌شود. همان قابلیت Contact Sheet این قابلیت نیز به طور کامل به برنامه‌ی Bridge انتقال یافته است. برای این کار از Workspace، Out Put استفاده می‌کنیم. برای فعال کردن این Workspace با کلیک بر روی منوی Workspace، گزینه‌ی Out Put را برگزینید.

برای ایجاد Photo Gallery در پنل Out Put بر روی دکمه‌ی Web Gallery کلیک نمایید.

در بخش Content برای انتخاب تصاویر بر روی اولین تصویر کلیک کرده و با فشرده نگه داشتن کلید Shift، بر روی این تصویر کلیک نمایید.

در منوی بازشوی Template می‌توانید یکی از طرح‌های موجود را برای Web Gallery انتخاب کنید. اغلب این طرح‌ها به وسیله‌ی برنامه‌ی Flash ایجاد شده‌اند ولی این گزینه از کدهای HTML استفاده می‌نماید. در این مثال گزینه‌ی Left Filmstrip را انتخاب کنید.

از منوی بازشوی Style می‌توانید اندازه‌ی Thumbnail ها را تعیین نمایید. برای این مثال گزینه‌ی Medium Thumbnail را برگزینید. پس از انجام تنظیمات با کلیک بر روی دکمه‌ی Refresh Preview می‌توانید پیش‌نمایش Web Gallery را در قسمت Out Put Preview مشاهده نمایید.

به منظور مشاهده‌ی نتیجه‌ی کار در مرورگر بر روی دکمه‌ی Preview in Browser کلیک کنید. به این ترتیب Web Gallery به وسیله‌ی مرورگر پیش‌فرض نمایش داده می‌شود.

با کلیک بر روی Thumbnail ها در سمت چپ، تصویر مربوط به آن در سمت راست نمایش داده می‌شود.

در پایین این قسمت دکمه‌های کنترل Web Gallery قرار دارند. با کلیک بر روی دکمه‌ی Play تصاویر به صورت اسلاید نمایش داده می‌شوند. با کلیک بر روی Pause نمایش تصاویر متوقف شده و با استفاده از این دو دکمه می‌توانید تصاویر قبلی و بعدی را مشاهده نمایید.

پنجره‌ی مرورگر را بسته و به برنامه‌ی Bridge بازگردید. در بخش Site Info می‌توانید تنظیمات مربوط به طرح انتخاب شده برای Web Gallery را انتخاب کنید. برای مثال، در فیلد Gallery Title می‌توانید عنوان Web Gallery را وارد نمایید. در فیلد Gallery Caption می‌توانید یک Caption و یا Tag وارد کنید. به منظور نمایش توضیحی برای Web Gallery نیز از فیلد About This Gallery استفاده می‌شود. در فیلدهای بعدی می‌توانید نام، آدرس ایمیل و اطلاعات کپی رایت را وارد نمایید.

برای درج علامت کپی رایت در فیلد Copyright Info کلید Alt را فشرده نگه داشته و سپس به ترتیب کلیدهای صفر، یک، شش و نه را بفشارید. در ادامه می‌توانید عبارت مورد نظر را وارد کنید.

با درگ کردن این لغزنده تنظیمات دیگری را مشاهده می‌کنید. در بخش Color Palette، امکان تعیین رنگ برای قسمت‌های مختلف Web Gallery فراهم می‌باشد.در این مثال گزینه‌های پیش‌فرض را تغییر ندهید. در بخش Appearance با فعال نمودن گزینه‌ی Show File Names نام تصاویر در زیر Thumbnail ها نمایش داده می‌شود.

تنظیماتی دیگری مانند مدت زمان هر یک از اسلایدها در این قسمت تعیین می‌شود. در بخش Create Gallery و در فیلد Gallery Name می‌توانید نام Web Gallery را وارد نمایید. این نام، در قسمت نوار عنوان مرورگر نمایش داده می‌شود. برای ذخیره‌ی Web Gallery بر روی دکمه‌ی Browse کلیک کنید.

برای محل ذخیره‌سازی Desktop را انتخاب نموده و بر روی دکمه‌ی Ok کلیک کنید. در بخش Upload Location می‌توانید Web Gallery را به یک Web Server آپلود نمایید. به این منظور ابتدا باید اطلاعات مربوط به Host را وارد نموده و سپس بر روی دکمه‌ی Upload کلیک کنید.

این اطلاعات را می‌توانید از شرکت میزبان وب دریافت نمایید. به این ترتیب نیازی به استفاده از یک برنامه‌ی مجزا برای آپلود Web Gallery نمی‌باشد. در این مثال بر روی دکمه‌ی Save کلیک نمایید. با انجام این کار، تمام فایل‌های مورد نیاز فایل‌های HTML، Flash و تصاویر در محل تعیین شده ذخیره می‌شوند. بر روی Ok کلیک کرده و پوشه‌ی مورد نظر را در Desktop باز نمایید. در این پوشه فایل Index.html و پوشه‌ی Resources قرار دارد.

سایر فایل‌های Web Gallery مانند فایل‌های Flash و تصاویر در داخل پوشه‌ی Resources اضافه شده‌اند. بر روی فایل Index.html دو بار کلیک نمایید تا در مرورگر باز شود. مشاهده می‌کنید که Web Gallery به همراه تنظیمات انجام شده نمایش داده می‌شود.

در صورت تمایل می‌توانید آن را بر روی وب آپلود نمایید. به این ترتیب در این بخش با نحوه‌ی ایجاد Web Gallery به وسیله‌ی برنامه‌ی Bridge آشنا شدید.

دست اندرکاران: آتنا میرزایی، فرهاد رمضانی

مطالب مرتبط

2 comments

بهرام شاهینی 9 می، 2014 at 2:52 ب.ظ

عالیست ساده و کامل ایکاش میشد دروس گذشته را هم در سایت دید

Reply
فرهاد رمضانی 9 می، 2014 at 4:41 ب.ظ

درخواست شما انجام شد و داخل سایت لینک درس قبل و بعد قرار گرفت

Reply

Leave a Comment