11 C
تهران
۵ اردیبهشت، ۱۴۰۳
Image default
خانه » فصل نوزدهم | درس پنجم: ذخیره‌سازی یک Style

فصل نوزدهم | درس پنجم: ذخیره‌سازی یک Style

ذخیره‌سازی یک Style

پس از ایجاد یک Layer Style می‌توانید آن را ذخیره نموده و در آینده بر روی لایه‌های مورد نظر اعمال کنید. با ذخیره‌ی Layer Style در پنل Styles، به عنوان یک Style جدید می‌توانید از آن در سایر فایل‌ها نیز استفاده نمایید. پنل Styles شامل مجموعه‌ای از Layer Style ها و سایر افکت‌های ویژه می‌باشد. در صورتی که این پنل را مشاهده نمی‌کنید، از منوی Window بر روی Styles کلیک نمایید.

در این مثال مشاهده می‌کنید که این لایه دارای چندین افکت می‌باشد. برای مشاهده‌ی این افکت‌ها می‌توانید بر روی این فلش کلیک کنید.

برای ایجاد یک Style جدید در حالی که این لایه انتخاب شده است، در پنل Styles، بر روی این آیکون کلیک کنید.

به این ترتیب کادر New Style باز می‌شود و در آن می‌توانید تنظیمات Style را تعیین نمایید. در فیلد Name نام مورد نظر را وارد کنید. سپس هر دو گزینه را فعال نموده و بر روی Ok کلیک کنید.

به این ترتیب مشاهده می‌کنید که Style جدید به این پنل اضافه شده است.

برای اعمال این Style بر روی یک لایه‌ی دیگر ابتدا لایه‌ی مورد نظر را انتخاب نمایید. سپس بر روی این Style کلیک کنید.

مشاهده می‌کنید که این Style بر روی لایه اعمال می‌شود.

هم‌چنین می‌توانید این Style را هم‌زمان بر روی چند لایه اعمال کنید. به عنوان مثال این دو لایه را انتخاب نموده و بر روی این Style کلیک کنید.

نتیجه را مشاهده می‌کنید.

در پنل Styles به غیر از Style های پیش‌فرض موجود، می‌توانید از موارد دیگری نیز استفاده نمایید. به این منظور می‌توانید بر روی منوی این پنل کلیک کرده و مواردی مانند Buttons، Dotted Strokes و غیره را مشاهده نمایید.

برای مدیریت Style‌ ها می‌توانید از گزینه‌ی Preset Manager استفاده کنید.

در این بخش امکان مدیریت مواردی دیگر، مانند قلموها، Swatches ها و غیره نیز فراهم می‌باشد.

در این قسمت Style های پیش‌فرض و هم‌چنین Style ایجاد شده در مثال قبل موجود می‌باشد. این Style را انتخاب نموده و بر روی دکمه‌ی Save Set کلیک کنید.

به طور پیش‌فرض پوشه‌ی Styles انتخاب شده است. در فیلد File Name نام مورد نظر را وارد نموده و بر روی دکمه‌ی Save و در نهایت بر روی Done کلیک نمایید. با این کار Style مورد نظر به این گروه از Style ها اضافه می‌شود. به این ترتیب در آینده می‌توانید از این Style در فایل‌های دیگر استفاده کنید.

دست اندرکاران: آتنا میرزایی، فرهاد رمضانی

مطالب مرتبط

Leave a Comment