21.7 C
تهران
۳۰ فروردین، ۱۴۰۳
Image default
خانه » فصل سیزدهم| درس هشتم: اعمال افکت Digital Film Grain

فصل سیزدهم| درس هشتم: اعمال افکت Digital Film Grain

اعمال افکت Digital Film Grain

در این بخش با نحوه‌ی ایجاد افکت Grain، یا افزودن نقاط ریز به تصویر آشنا می‌شوید. معمولا برای این کار در فتوشاپ لایه‌ی جدیدی ساخته شده و با استفاده از فیلتر Add Noise افکت اضافه می‌شود. اما در Camera Raw روش بهتری برای انجام این کار وجود دارد. بر روی پنل Effects کلیک کنید. مشاهده می‌کنید یک افکت جدید به نام Grain به این قسمت افزوده شده است.

برای مشاهده‌ی بهتر این تنظیم، ابتدا کلیدهای Ctrl و مثبت را دو برا بفشارید تا بزرگ‌نمایی افزایش یابد. زیرا باید تصویر به مقداری نزدیک باشد، که نقاط و لکه‌های ریز صورت مشخص باشد. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، صورت روتوش نشده است.

حال روی Amount کلیک نموده و آن را روی ۵۰ قرار دهید. این تصویر همانند استاندارد قدیمی فیلم‌هاست که دارای Signature Brain Pattern بوده است. به وسیله‌ی این سه لغزنده می‌توان طرحی شبیه این گونه فیلم‌ها ایجاد نمود.

اکنون سایز قسمت Grain را افزایش دهید و در مرحله‌ی بعد این کار را برای Roughness انجام دهید. تنظیم ثابتی در این زمینه وجود ندارد و بسته به نظر خود می‌توانید آن‌ها را تنظیم نمایید. حال بزرگ‌نمایی را روی ۱۰۰% تنظیم کنید. با فشرده نگه داشتن کلید Space و کلیک و درگ مشاهده می‌کنید، که یک تصویر نویز‌دار زیبا ایجاد شده است. این تغییر بازگشت‌پذیر است و همواره امکان حذف این افکت وجود دارد.

در مرحله‌ی بعد این افکت را با یک افکت فیلتر ترکیب خواهیم کرد، تا افکتی به نام High kin Glow ایجاد شود. به این ترتیب Highlight به تصویر اضافه رنگ طوسی تون‌های میانی نیز حفظ می‌شود. برای انجام این کار ابتدا دو بار روی ابزار Hand کلیک نمایید.

سپس ابزار Graduated Filter را برگزینید.

حال Clarity را روی -۱۰۰ تنظیم نمایید.

سپس ضمن فشرده نگه داشتن کلید Shift از بالای تصویر تا پایین آن، کلیک و درگ نمایید.

مشاهده می‌کنید که یک افکت Glow یا درخشش به صفحه اضافه شده است. این افکت به گونه‌ایست که آفتاب از سمت چپ به سر فرد می‌تابد.

حال گزینه‌ی Show Overlay را غیرفعال نمایید تا خطوط ایجاد شده محو شود.

سپس Preview را غیرفعال و مجددا فعال کنید تا دو حالت قبل و بعد از اعمال افکت را مشاهده و مقایسه نمایید.

مشاهده می‌کنید که دو افکت چگونه با هم ترکیب شده و افکتی زیبا در تصویر ایجاد کرده‌اند.

 

 

دست اندرکاران: آتنا میرزایی، فرهاد رمضانی

مطالب مرتبط

Leave a Comment