17.8 C
تهران
۳۰ فروردین، ۱۴۰۳
Image default
خانه » فصل یازدهم | درس ششم: تعیین تنظیمات خروجی

فصل یازدهم | درس ششم: تعیین تنظیمات خروجی

تعیین تنظیمات خروجی

یکی از موارد مهم این برنامه لینکی است که در پایین تصاویر وجود دارد. در این قسمت تنظیمات خروجی مشخص شده است.

در صورتی که روی این لینک کلیک کنید کادر محاوره‌ای Workflow Options باز می‌شود. در این کادر می‌توانید تنظیمات مهم خروجی را تعیین نمایید.

اولین مورد نوع پروفایل رنگی است که می‌خواهید به تصویر ضمیمه گردد. پروفایل پیش فرض از دوربین و تصویر Embed شده انتخاب می‌شود. اما می‌توان یک Color Space مجزا انتخاب نمود که با توجه به Workflow یا جریان کاری می‌تواند متفاوت باشد.

پروفایل پیش فرض یعنی Adobe RGB را تغییر ندهید. قسمت بعدی Depth نام دارد که دارای دو حالت Bits 8 و Bits 16 می‌باشد. توجه داشته باشید که JPEG از فرمت Bits 16 پشتیبانی نمی‌کند و باید از فرمت Bits 8 روی آن استفاده نمایید.

در صورت نیاز می‌توانید در مراحل بعدی هم تنظیمات را تغییر دهید. مهم‌ترین گزینه Size می‌باشد. با باز کردن این منو مشاهده می‌کنید که مقدار میانی انتخاب شده است. مقادیر کم‌تر و بیش‌تر از آن نیز در لیست مشاهده می‌شود. مقدار میانی، مقداری است که توسط دوربین انتخاب می‌شود. در این قسمت Resolution تصویر تعیین می‌شود.

به عنوان مثال برای این تصویر رزولوشن MP 10 انتخاب شده است. می‌توان از Camera Raw برای کاهش یا افزایش Sampling استفاده نمود. بهتر است که این تنظیم پیش از ارسال تصویر به فتوشاپ صورت بگیرد، زیرا پس از رسیدن فایل به فتوشاپ تصویر تنظیم شده و نگاتیو دیجیتالی آن شکل گرفته است. در صورتی که در فتوشاپ این مقادیر را تغییر دهید یک کپی جدید ایجاد می‌شود. بنابراین بهتر است این مقدار را در خود فایل Raw تغییر دهید. در فیلد Resolution‌ می توان رزولوشن مورد نظر را درج نمود.

۲۴۰ عدد استاندارد برای پرینترهای جوهرافشان یا Inkjet می‌باشد. اما در صورتی که می‌خواهید تصویری برای استفاده در وب ایجاد کنید می‌توانید از مقدار ۷۲ یا ۹۶ استفاده نمایید. برای تغییر Sharpness تصویر می‌توانید با استفاده از گزینه‌های منوی Sharpen For آن را تنظیم نمایید.

در صورتی که می‌خواهید فایل را از طریق یک پرینتر جوهرافشان پرینت بگیرید می‌توانید از None استفاده کنید. در نهایت با کلیک بر روی Ok‌ می توانید تنظیمات را ذخیره کنید.

 

دست اندرکاران: آتنا میرزایی، فرهاد رمضانی

مطالب مرتبط

Leave a Comment