24.9 C
تهران
۳۱ فروردین، ۱۴۰۳
Image default
خانه » فصل دهم | درس دهم: تغییر حالت صورت

فصل دهم | درس دهم: تغییر حالت صورت

تغییر حالت صورت

در هنگام روتوش تصاویر به غیر از اصلاح بخش‌های مورد نظر در تصویر می‌توانید حالت صورت را نیز تغییر دهید. در این بخش با نحوه‌ی انجام این کار آشنا خواهید شد. همان‌طور که مشاهد می‌کنید اصلاحات مورد نظر بر روی این تصویر اعمال شده است.

به این منظور از ابزارهای Healing، Patch و Clone، برای از بین بردن موراد زائد و هم چنین از ترکیب چند تکنیک برای بهبود چشم استفاده شده است.این موراد در لایه‌های جداگانه ایجاد شده و در صورت تمایل می‌توان آن‌ها را ویرایش و یا حذف نمود. به منظور تغییر حالت چهره از فیلتر Liquefy استفاده می‌شود. به دلیل این که این فیلتر بر روی یک لایه‌ی واحد اعمال می‌شود، باید لایه‌های موجود را با یکدیگر ترکیب کنیم. به این منظور اولین لایه را انتخاب کرده و با نگه داشتن کلید Alt از منوی پنل گزینه‌ی Merge Visible را انتخاب نمایید.به این ترتیب این لایه‌ی ترکیبی ایجاد می‌شود. در صورتی که کلید Alt را فشرده نگه داشته و بر روی آیکون چشم موجود در سمت چپ لایه‌ی جدید کلیک کنید لایه‌های دیگر نمایش داده نمی‌شوند.

همان‌طور که مشاهده می‌نمایید با وجود انجام این کار تغییری در تصویر ایجاد نشده است. مجددا کلید Alt را فشرده و کلیک کنید تا به حالت قبل بازگردید. برای تغییر نام لایه‌ی جدید بر روی آن دو بار کلیک کرده و نام Reshape را برای آن وارد نمایید.

در حالی که لایه‌ی جدید انتخاب شده است از منوی Filter گزینه‌ی Liquefy را انتخاب کنید.

Liquefy عملکرد بیش‌تری نسبت به سایر فیلترها دارد. با انتخاب این فیلتر محیط کاری برنامه تغییر می‌نماید. در سمت راست گزینه‌های بسیاری وجود دارد که البته در بیش‌تر موارد، نیازی به استفاده از آن‌ها نمی‌باشد.

در سمت چپ نیز چندین ابزار موجود می‌باشد.

ابتدا با استفاده از ابزار Zoom بزرگ نمایی را افزایش دهید. اولین ابزار Forward Wrap می‌باشد. این ابزار را انتخاب نمایید.

با استفاده از کلیدهای براکت ‌اندازه‌ی قلمو را تنظیم نموده و با کلیک و درگ در این قسمت پیکسل‌های صورت را به سمت داخل انتقال دهید.این کار را باید با دقت بالا انجام دهید، تا تغییر به صورت طبیعی ایجاد شود. قسمت مربوط به موها نیز نیاز به اصلاح دارد که فعلا از آن صرف نظر می‌کنیم. سایر قسمت‌ها مانند گوش را نیز می‌توانید به همین صورت اصلاح نمایید. برای صورت افراد پیر می‌توانید چانه را به سمت بالا انتقال دهید. به منظور اصلاح لب‌ها نیز می‌توانید‌ اندازه‌ی قلمو را کاهش داده و گوشه‌های لب را با کلیک و درگ به سمت بالا انتقال دهید.در این مورد نیز باید مراقب باشید که حالت غیر طبیعی ایجاد نشود. در ادامه ابزار Pucker را انتخاب نمایید.

با استفاده از کلید براکت سمت راست ‌اندازه‌ی قلمو را افزایش داده و نشانگر موس را بر روی نوک بینی قرار دهید.

با کلیک و درگ به سمت بالا می‌توانید شکل بهتری به بینی بدهید. برای لبه‌های کناری بینی نیز می‌توانید همین کار را انجام دهید.

در انتها با کلیک بر روی دکمه‌ی Ok از بخش مربوط تنظیمات Liquefy خارج شوید تا بتوانید نتیجه‌ی کار را مشاهده کنید. با کلیک بر روی آیکون چشم مربوط به لایه‌ی Reshape نتیجه‌ی کار را می‌توان با حالت اولیه مقایسه کرد.

به این ترتیب در این بخش با نحوه‌ی تغییر حالت قسمت‌های مختلف تصویر آشنا شدید.

 

دست اندرکاران: آتنا میرزایی، فرهاد رمضانی

مطالب مرتبط

Leave a Comment