16.5 C
تهران
۴ اردیبهشت، ۱۴۰۳
Image default
خانه » فصل هشتم | درس دوم: تغییر حالت قسمت‌های انتخاب‌شده

فصل هشتم | درس دوم: تغییر حالت قسمت‌های انتخاب‌شده

تغییر حالت قسمت‌های انتخاب‌شده

در این بخش قصد داریم روش هایی برای تغییر حالت Selection­ ها یا نواحی انتخاب شده آموزش دهیم. می خواهیم یک دایره دور مرکزیت گل ترسیم کنیم. ابتدا کلید M رابرای فعال شدن ابزار Lasso Marquee فشار دهید. در صورتی که ابزار Lasso Marquee به شکل مستطیلی باشد کلیدهای میانبر Shift+M را بفشارید حال شروع به کلیک و درگ نمائید.

بسیاری از افراد پس از رسم متوجه می­شوند که مکان مورد نظر را درست انتخاب نکرده­اند و تمامی مناطق مورد نظر آنان تحت پوشش محوطه نمی­باشد به همین دلیل مجبور می­شوند اینکار را چندین بار از ابتدا انجام دهند اما روش بهتری نیز بزای انجام کار نیز وجود دارد برای تغییر مکان ناحیه Selection کلید Space را فشرده نگه داشته و محل آن را تغییر دهید.

در این صورت درگ کردن باعث افزایش و کاهش اندازه شکل شده و تنها آن را جابه جا می­کند پس از یافتن نقطه مورد نظر کلید Space را رها نموده و به ادامه کار بپردازید پس از پایان کار می­توانید دکمه ماوس را رها کنید برای جابه جا کردن ناحیه درون آن کلیک نموده و درگ نمائید.

ممکن است پس از انجام این کار متوجه شوید که سایر قسمت انتخاب شده مناسب نمی­باشد در بخش­های گذشته آموختید برای تغییر سایز لایه­‌ها باید از حالت Free Transform استفاده نمود می­­خواهیم این کار را برای ناحیه انتخاب شده انجام دهیم بنابراین کلیدهای‌میانبر Ctrl+T را برای فعال شدن آن بفشارید Free Transform شکل را بر اساس پیکسل تغییر می­دهد .

بنابراین در صورت تغییر سایز کادر مقیاس تصویر تغییر خواهد کرد.

برای خارج شدن از این حالت کلید Space را فشار دهید حال از منوی Select گزینه Transform Selection را برگزینید.

این ابزار همانند ابزار Free Transform عمل می­کند. با این تفاوت که تنها برروی کادر اعمال می­شود به این ترتیب به راحتی می‌توانید تغییرات مورد نظر را ایجاد کنید.

در انتها کلید Enter را بفشارید در ادامه به بررسی دو دستور GrowوSimilar برای انتخاب محدوده مورد نظر خواهیم پرداخت. ابتدا بر روی سربرگ این فایل کلیک کنید.

حال ابزار Rectangular Marquee را انتخاب نمائید در این مثال قصد داریم این مربع سبز را انتخاب کنیم به این منظور قسمت کوچکی از مربع سبز رنگ را انتخاب نمائید.

سپس از منوی Select گزینه Grow را برگزینید.

همان­طور که مشاهده می­کنید تمام بخش سبز رنگ مربع انتخاب می­شود.

در صورتی که این بار از منوی Select گزینه Similar را انتخاب نمائید فتوشاپ تمام بخش هایی را که از رنگ مشابه با محدوده انتخاب شده می­باشند به حالت انتخاب درخواهد آمد.

 

دست اندرکاران: آتنا میرزایی، فرهاد رمضانی

مطالب مرتبط

2 comments

فرزاد 20 اکتبر، 2017 at 5:13 ب.ظ

سایت هیچ عکسی رو نشون نمیده!!!

Reply
فرهاد رمضانی 20 اکتبر، 2017 at 5:32 ب.ظ

سلام، مشکل مربوطه فورا برطرف شد.

Reply

Leave a Comment