18.9 C
تهران
۳۱ فروردین، ۱۴۰۳
Image default
خانه » فصل یازدهم | درس هفتم: ذخیره‌سازی فایل، خارج از Photoshop

فصل یازدهم | درس هفتم: ذخیره‌سازی فایل، خارج از Photoshop

ذخیره‌سازی فایل، خارج از Photoshop

نکته‌ی اصلی در فایل‌های Raw این است که پس از اعمال تنظیمات مختلف روی تصویر نباید تغییری در فایل اصلی ایجاد شود، زیرا نگاتیو دیجیتالی نباید تغییر کند. بنابراین باید نسخه‌های مختلفی را کپی و ذخیره نمود. بیش‌تر افراد تصور می‌کنند که برای ذخیره‌سازی باید بر روی دکمه‌ی Open Image کلیک کرده و پس از باز شدن در فتوشاپ آن را به فرمت‌های مختلف ذخیره نمود.

در صورتی که تغییراتی را بر روی فایل انجام داده‌اید اما قصد تغییرات بیش‌تر در فتوشاپ را ندارید نیازی به ارسال فایل به فتوشاپ به منظور ذخیره‌سازی فایل نمی‌باشد. می‌توانید این کار را مستقیما از طریق Camera Raw انجام دهید. برای انجام این کار باید از دکمه Save Image استفاده نمایید.

در صورتی که بخواهید تنظیمات ذخیره نشود باید بر روی دکمه‌ی Cancel کلیک کنید. اما اگر قصد دارید تنظیمات اعمال شده بر روی فایل را ذخیره نمایید می‌توانید بر روی Done کلیک کنید. به این ترتیب می‌توانید مجددا از طریق نرم‌افزار Bridge به تصویر دسترسی پیدا کرده و تغییرات مورد نظر را اعمال نمایید.

در صورتی که قصد دارید از طریق فتوشاپ بر روی تصویر تغییراتی را اعمال کنید نیز می‌توانید بر روی دکمه‌ی Open Image کلیک کنید. در صورت فشردن کلید Alt کارکرد دکمه‌ها تغییر می‌یابد. با این کار دکمه‌ی Cancel تبدیل به Reset می‌شود.

در این صورت با کلیک روی این دکمه عملیات لغو می‌شود اما کادر بسته نمی‌شود. حال در مورد دکمه‌ی Save Image صحبت خواهیم کرد. پیش از کلیک بر روی دکمه‌ی Save Image باید مطمئن شوید که تنظیمات مورد نظر را اعمال کرده‌اید. به عنوان مثال ممکن است بخواهید یک تصویر JPEG با Resolution پایین ایجاد نمایید. بدین منظور روی این لینک کلیک نموده و در کادر باز شده و از منوی Depth گزینه‌ی ۸ Bits را برگزینید.

سپس از منوی Size‌ کوچک‌ترین سایز را که مخصوص وب است انتخاب نمایید.

در فیلد Resolution نیز مقدار ۷۲ را درج کنید. Sharpen For را نیز روی Screen تنظیم نمایید. در نهایت روی دکمه‌ی Ok‌ کلیک کنید.

این کار باعث ذخیره‌ی فایل نمی‌شود، بلکه تنظیمات مورد نظر برای ذخیره شدن را تنظیم می‌کند. حال بر روی دکمه‌ی Save Image کلیک نمایید. به این ترتیب کادر Save Options باز می‌شود. در این قسمت می‌توان مسیر ذخیره‌ی فایل را مشخص کرد.

از طریق منوی بازشوی Destination می‌توانید یکی از حالت‌های ذخیره در محل پوشه‌ی اصلی، یا یک پوشه‌ی مجزا را انتخاب کنید. در حال حاضر یک پوشه‌ی مجزا را برگزینید.

به این ترتیب کادر Select Destination Folder باز می‌شود. می‌توانید مسیر مورد نظر را انتخاب کنید و در نهایت بر روی Select کلیک نمایید.

برای تغییر مسیر ذخیره‌ی فایل باید روی دکمه‌ی Select Folder کلیک نموده و پوشه‌ی مورد نظر را برگزینید. سپس بر روی دکمه‌ی Select کلیک کنید.

در قسمت File Naming می‌توانید نام فایل را تعیین نمایید. می‌توانید یک نام جدید تعیین کرده و یا نام قبلی را حفظ نمایید.

در اولین منو می‌توان نوع نام گذاری را تعیین کرد. به عنوان مثال گزینه‌ی ۲ Digit Serial Number را انتخاب نمایید. در قسمت Example می‌توانید پیش نمایشی از انواع نام گذاری را مشاهده کنید.

در هر یک از منوهای بعدی نیز می‌توانید بخش‌هایی به نام بیفزایید. از منوی File Extension، می‌توانید پسوند فایل را تعیین نمایید.

در قسمت Format می‌توانید فرمت مورد نظر را برگزینید. فرمت‌های Digital Negative، JPEG، TIFF و Photoshop گزینه‌های موجود می‌باشند. فرمت JPEG را انتخاب کنید.

Digital Negative نوعی از فرمت آرشیوی می‌باشد که هر گونه فایل Raw را به Digital Negative تبدیل می‌کند. به این ترتیب می‌توانید اطمینان داشته باشید که این فایل در آینده توسط Camera Raw قابل ویرایش می‌باشد. با انتخاب هر یک از این گزینه‌ها سایر گزینه‌های این بخش تغییر می‌کند. از منوی بازشوی Quality می‌توانید کیفیت تصویر را مشخص کنید.

گزینه‌ی Maximum را که بالاترین کیفیت است انتخاب کنید. در پایان روی دکمه‌ی Save کلیک نمایید. این کار در پس زمینه انجام می‌شود. مشاهده می‌کنید که در این قسمت عبارت One Remaining درج شده است.

در صورتی که چند تصویر انتخاب شده باشد همه‌ی آن‌ها بدون این که مشاهده شوند ذخیره می‌شوند و شما می‌توانید به کار خود ادامه دهید. روی دکمه‌ی Cancel کلیک نمایید. اگر به صفحه‌ی محل ذخیره‌ی تصویر بروید تصویر JPEG ذخیره شده را مشاهده خواهید کرد.


دست اندرکاران: آتنا میرزایی، فرهاد رمضانی

مطالب مرتبط

Leave a Comment