19.9 C
تهران
۶ اردیبهشت، ۱۴۰۳
Image default
خانه » فصل سیزدهم| درس هفتم: اعمال افکت Sepia

فصل سیزدهم| درس هفتم: اعمال افکت Sepia

اعمال افکت Sepia

در این بخش با نحوه‌ی افزودن افکت Sepia به تصویر آشنا خواهید شد. انجام این کار در Camera Raw بسیار آسان است. تصویری را که مشاهده می‌کنید قبلا به رنگ خاکستری در آمده است.

این کار از طریق پنل HSL/Grayscale و فعال کردن گزینه‌ی Convert to Grayscale انجام شده است.

با غیرفعال کردن این گزینه تصویر اصلی رنگی ظاهر می‌شود. مجددا این گزینه را فعال نمایید.

حال قصد داریم رنگی را بر روی تصویر بیفزاییم. به این منظور پنل Split Toning را فعال نمایید.

در این پنل تنظیمات مجزایی را برای قسمت‌های Highlight و قسمت‌های سایه یا Shadow وجود دارد. به این نکته توجه داشته باشید که این برنامه در اختصاص تون‌های رنگی به تصویر، مانند تون Sepia هوشمند عمل می‌کند و بر تون‌های Highlight تاثیر نمی‌گذارد. اکنون از قسمت Shadows لغزنده‌ی Saturation را به سمت راست درگ نمایید.

مشاهده می‌کنید که رنگ قسمت‌های Highlight مثل موها تغییر نمی‌کند.

پس از تنظیم Saturation، Hue را به سمت راست درگ نمایید. برای ایجاد تون‌های سبز،بنفش، آبی و غیره می‌توانید از سایر مقادیر استفاده کنید. برای تون Sepia حدود ۵۰ مناسب می‌باشد. Split Tone به این معناست که می‌توان رنگی را به همه‌ی قسمت‌های سایه و Highlight اضافه نمود. به همین دلیل کنترل‌های متفاوتی برای هر یک از این قسمت‌ها تعبیه شده است.

حال برای تغییر رنگ قسمت های Highlight لغزنده‌ی Saturation مربوط به Highlight ها را به سمت راست درگ نمایید. مقدار Hue را نیز می‌توانید تغییر دهید.

تنظیم تون Sepia بسته به نظر کاربر دارد. برای تنظیم آن به صورت کلاسیک Saturation قسمت‌های Highlight را روی صفر، و Hue مربوط به Shadows را روی ۵۰ قرا دهید. سپس Saturation را طبق نظر خود تنظیم نمایید.

مشاهده می‌کنید که با تنظیم این چهار لغزنده می‌توانید انواع متفاوت، و زیبایی از تون Sepia را ایجاد کنید.

دست اندرکاران: آتنا میرزایی، فرهاد رمضانی

مطالب مرتبط

Leave a Comment