13.9 C
تهران
۶ اردیبهشت، ۱۴۰۳
Image default
خانه » فصل یازدهم | درس دوم: مزیت‌های استفاده از Camera Raw

فصل یازدهم | درس دوم: مزیت‌های استفاده از Camera Raw

مزیت‌های استفاده از Camera Raw

در این بخش در مورد مزیت‌های ویرایشگر Camera Raw صحبت خواهیم کرد. این نرم‌افزار برای کار بر روی فایل‌های Raw به کار می‌رود. دلیل استفاده از Camera Raw سرعت و قدرت آن می‌باشد.

بهتر است در تغییرات کلی بر روی تصویر مانند تصحیح تون رنگ، اشباع رنگ، Sharpening و سایر موارد از این برنامه استفاده کنید. اما اگر می‌خواهید قسمت‌های خاصی از یک تصویر را مستقل از سایر قسمت‌های آن تغییر بدهید، فتوشاپ بهترین گزینه می‌باشد. پنج دلیل مهم برای کار با Camera Raw وجود دارد. اولین دلیل این است که این ویرایش باعث خراب شدن فایل نمی‌شود. هر آن چه که در Camera Raw انجام می‌شود تغییری در فایل اصلی ایجاد نخواهد کرد. آن چه انجام می‌شود آزمایش چند امکان مختلف است، که به عنوان فایل متنی ذخیره می‌شوند. در صورتی که تصویر را مجددا توسط ویرایشگر Camera Raw باز کنید تغییرات قبلی Load شده و فایل Update خواهد شد. بنابراین می‌توانید بدون نگرانی از تخریب فایل تغییرات دلخواه را در آن ایجاد کنید. امکان بازگردانی تغییرات و یا به اصطلاح Undo نیز در این برنامه وجود دارد.

مزیت دوم Camera Raw، دارا بودن یک جریان کاری از پیش تعیین شده می‌باشد. نکته‌ی مهم در مورد فتوشاپ این است که تنظیماتی برای همه‌ی افراد در آن وجود دارد و بسیاری از افراد از این محصول استفاده می‌کنند. اما اگر از ده متخصص فتوشاپ از نحوه‌ی انجامی کاری مانند ویرایش رنگ‌ها بپرسید، ده روش مختلف ذکر می‌شود. اما در Camera Raw نحوه‌ی انجام کار ذخیره می‌شود و در صورت یادگیریه روش‌های مختلف کار با برنامه می‌توان آن را تغییر داد.

مزیت سوم Camera Raw کار با فایل‌های JPEG می‌باشد. مزیت چهارم این است که برنامه بدون نیاز به ثبت تغییرات توسط فتوشاپ به صورت خودکار عمل می‌کند. این امر سرعت کار را بالا می‌برد. انجام پروسه‌ها و ایجاد زمینه در Camera Raw بسیار آسان است.

آخرین مزیت این برنامه یادگیری راحت‌تر آن است. در صورتی که تجربه‌ی کار با فتوشاپ را داشته باشید می‌دانید که گاهی در نسخه‌های جدید برخی قسمت‌ها به روز می‌شوند و این امر باعث پایین آمدن سرعت کار می‌شود. برای شروع به کار در فتوشاپ Building Blog‌ های زیادی وجود دارد که باید آن‌ها را فرا بگیرید. باید عواملی مانند Layer ها و نحوه‌ی انتخاب قسمت‌هایی از آن‌ها را برای هر تصویر فرا بگیرید. هم‌چنین تنظیم لایه‌ها، منحنی‌ها، سطوح مختلف، Blend Mode و بسیاری Building Blog‌ های دیگر باید در فتوشاپ فرا گرفته شود. همه‌ی این Building Blogها در مهم‌ترین ویرایشگر تصاویر موجود است. اما ممکن است این موارد کمی پیچیده باشد و یادگیری کار با برنامه را مشکل کند. در این موارد استفاده از Camera Raw اولویت دارد.

 

 

دست اندرکاران: آتنا میرزایی، فرهاد رمضانی

مطالب مرتبط

Leave a Comment