19.8 C
تهران
۵ اردیبهشت، ۱۴۰۳
Image default
خانه » فصل هفدهم | درس اول: نظری اجمالی بر روی فیلترها

فصل هفدهم | درس اول: نظری اجمالی بر روی فیلترها

نظری اجمالی بر روی فیلترها

در فتوشاپ بیش از صد فیلتر متفاوت وجود دارد که امکان استفاده از آن‌ها به طرق مختلف بر روی تصاویر وجود دارد. این فیلترها در منوی Filter قرار گرفته‌اند. همان‌طور که مشاهده می‌کنید لیستی بلندی از فیلترها در این منو وجود دارد.

این فیلترها Plug-in نیز نامیده می‌شود که به طور کلی به آیتم‌های Tired Party معروف‌اند که مربوط به شرکت‌های معروف می‌باشند. امکان افزودن تعداد زیادی از این فیلترها به فتوشاپ وجود دارد اما بعضی از این فیلترها نیز ساخته‌ی فتوشاپ هستند. آن‌ها را می‌توان به دو مجموعه‌ی کاربردی و طرح های خلاقانه تقسیم نمود. در مجموعه‌ی فیلترهای کاربردی سه دسته‌ فیلترهای Sharpen، Blur و Noise وجود دارد.
سایر فیلترها را می‌توانید در مجموعه‌ی Creative یا خلاقانه قرار دهید. در لیست، فیلترها به ترتیب الفبا قرار گرفته‌اند. البته هر یک از این فیلترها یک طبقه بوده و خود شامل زیرمجموعه‌ای از فیلترها می‌باشند. برای مثال در زیرمجموعه‌ی فیلتر Sharpen چند نوع فیلتر مختلف وجود دارد. یکی از پر کاربردترین فیلترهای این قسمت Unsharp Mask نام دارد که در بخش‌های گذشته با آن آشنا شدید. پر کاربردترین فیلتر Blur نیز Gaussian Blur، Motion Blur، Radial Blur و Lens Blur می‌باشند.

در قسمت Noise، دو فیلتر مهم Add Noise و Reduce Noise وجود دارد، که برای افزودن و کاستن از نویزها به کار می‌رود.

توجه داشته باشید یک فیلتر Sharpen در دسته‌ی Other وجود دارد که High Pass نامیده می‌شود.

با نحوه‌ی کار این فیلتر نیز آشنا شدید. پس از اشنایی با نحوه‌ی کار فیلترها باید یک لایه را انتخاب نموده و فیلتر مورد نظر را بر روی آن اعمال نمایید. در بخش‌های بعد به چند مثال در این زمینه خواهیم پرداخت.

دست اندرکاران: آتنا میرزایی، فرهاد رمضانی

مطالب مرتبط

Leave a Comment