15.7 C
تهران
۹ فروردین، ۱۴۰۳
Image default
خانه » فصل دهم | درس دوم: بکارگیری صحیح افکت‌ها

فصل دهم | درس دوم: بکارگیری صحیح افکت‌ها

بکارگیری صحیح افکت‌ها

در بخش‌های گذشته با نحوه استفاده از Transitionها آشنا‌ شدید به این Transitionها توجه‌کنید این Transitionها از افکت‌های موجود در نرم‌افزار Premiere می باشند.

که تنظیمات پیش فرضی نیز دارند که قابل تغییر نمی‌باشند با این حال اینها افکت‌های مناسبی نمی‌باشند به این نکته توجه داشته باشید که یک تدوینگر تعیین می‌کند که داستان به چه نحوی بیان‌ شود و برای این منظور باید توجه مخاطب را به ویدئو جلب‌کرد اما این Transition ها اینکار را انجام نمی دهند باید توجه داشته ‌باشید که هر یک از این افکت‌ها چه مطلبی را به مخاطب اعلام می‌کند برای مثال این افکت در مواردی کاربرد دارد که درباره کتاب باشد.

اما درحال حاضر استفاده از این Transitionها برای این ویدئو کمی خسته‌کننده می‌باشد. نکته، علاقه داشتن یا نداشتن به این افکت‌ها نیست بلکه مهم این است که کدام یک می‌توانند بر روی موضوع اصلی ویدئو تمرکز کنند به عنوان مثال با استفاده از افکت Q besting به جای اینکه توجه بیننده به جاذبه های گردشگری این مکان جلب شود جذب این افکت خواهد‌شد همانظور که گفته شد در اغلب موارد از Cross Dissolve در Transitionها استفاده می‌شود. با بکارگیری این افکت می‌توانید Transition ملایم‌تری از یک کلیپ به کلیپ دیگر داشته باشید. اما استفاده از این افکت‌ها به عنوان مثال Q besting اصلاً هنرمندانه نیست در صورتیکه یک Transition را بر روی Transition استفاده‌شده درگ کنید نیازی به حذف آن نیست .با اینحال افکت جدید جایگزین می‌شود.

با این حال می توان بر روی یک Transition کلیک نموده و کلید Delete را فشرد .به عنوان مثال از پوشه Wipe گزینه Wipe را برگزینید سپس آنرا با کلیک و درگ بر روی این Transition قرار دهید اما این Transition یکی از نامناسب‌ترین افکت‌هاست که برای این کلیپ به هیچ‌وجه قابل استفاده نمی‌باشد.

دست اندرکاران: آتنا میرزایی، ملیحه عسگری، فرهاد رمضانی

مطالب مرتبط

Leave a Comment