26.7 C
تهران
۱ اردیبهشت، ۱۴۰۳
Image default
خانه » فصل چهاردهم| درس ششم: تبدیل یک شات روز به شب

فصل چهاردهم| درس ششم: تبدیل یک شات روز به شب

تبدیل یک شات روز به شب

فیلم‌برداری در شب بسیار پرهزینه می‌باشد به همین دلیل نیز گاهی تصویربرداری در روز انجام‌شده و با استفاده از افکت‌های مناسب آنرا به شب تبدیل می‌کند. یکی از مشکلات این صحنه‌ها وجود خورشید می‌باشد برای مثال به این قسمت ساختمان‌ها توجه داشته ‌باشید نور خورشید مستقیماً از چند جهت بر روی آنها تابیده است و این قسمت‌ها بسیار روشن می‌باشند.

همچنین دارای کنتراست بالایی نیز می‌باشند نور ماه نیز در این قسمت‌ها کنتراست ایجاد می‌کند اما شدت کمتری دارد. در این بخش باید افکت‌هایی جهت تغییر رنگ و تغییر میزان روشنایی بکار گرفته‌شود. ابتدا از پنل افکت، افکت Fast color corrector را یافته و آنرا بر روی کلیپ اعمال‌نمایید.
حال آنرا در پنل Effect control باز نموده و با استفاده از این لغزنده آنرا کمی آبی رنگ نمایید.   اکنون با استفاده از این لغزنده به پایین پنل حرکت‌ کرده و با درگ لغزنده پارامتر میانی Ivput level به سمت چپ تصویر را تیره‌تر نمایید. مشاهده می‌کنید که با انجام این کار برخی قسمت‌های بسیار روشن ویدئو همچنان روشن دیده می‌شوند. جهت رفع این مشکل باید لغزنده سفید پارامتر Levels Out Put را به سمت چپ درگ نمایید. با این حال بازهم نتیجه مطلوبی حاصل نمی‌شود بنابراین دوبار کلیدهایCtrl+Z را فشاردهید حال در پنل افکت عبارتCurves را واردکرده و افکت RGB Curves را بر روی کلیپ اعمال ‌کنید. با بازکردن این افکت چند منحنی را مشاهده می‌کنید یکی از منحنی‌ها جهت کانال Master و سه منحنی دیگر برای سه کانال قرمز،سبز و آبی استفاده می‌شود. این منحنی‌ها مانند یکدیگر می‌باشند نقاط تیره در سمت چپ و نقاط روشن در سمت راست این منحنی قرار گرفته‌اند با درگ نمودن این نقطه به سمت پایین می‌توانید تصویر را تیره‌تر کنید. به این ترتیب نقاط روشن تصویر تیره می‌شود. اکنون در میان این خط نیز کلیک نموده و آنرا به سمت پایین درگ‌کنید. در صورت لزوم می‌توانید این کار را تکرار کنید. جهت مشاهده تغییرات بوجودآمده می‌توانید بر روی آیکن Fast color corrector هر دو افکت کلیک‌کنید سپس مجدداً آنها را فعال نمایید. دست اندرکاران: آتنا میرزایی، ملیحه عسگری، فرهاد رمضانی

ترتیب پیشنهادی آسان پی سی

برای یادگیری پریمیر

مطالب مرتبط

Leave a Comment