19.9 C
تهران
۲۸ فروردین، ۱۴۰۳
Image default
خانه » فصل ششم| درس سوم: حرکت‌دادن Anchor Point

فصل ششم| درس سوم: حرکت‌دادن Anchor Point

حرکت‌دادن Anchor Point

در بخش‌های گذشته با نحوه تغییر خصوصیات یک کلیپ آشنا شدید در این بخش به بررسی نقطه Anchor پرداخته می‌شود توجه داشته‌باشید که هر گونه تغییر ظاهری بر روی یک کلیپ بر اساس این نقطه صورت می‌پذیرد در این قسمت یک فایل فتوشاپ را مشاهده می‌نمائید که از لایه‌های بسیار تشکیل شده‌است. فرض‌نمائید که باید تغییراتی بر روی لایه Sun یا خورشید انجام‌ بگیرد به این‌منظور ابتدا این لایه را انتخاب‌کنید سپس پنل Effect control را فعال‌ نمائید. چنانچه در این پنل ویژگیOpacity را بازکنید می‌توانید وضوح لایه را مشاهده‌ نمائید.
برای تغییر Opacity کافی‌است بر روی این عدد کلیک‌ کنید و به چپ یا راست، درک ‌نمائید.همچنین می‌توانید بر روی آن کلیک نموده و مقدار مورد‌نظر را مستقیماً در این فیلد وارد ‌نمائید. بعلاوه در این پنل می‌توان به سادگی خصوصیات یک لایه را کنترل ‌کرد حال بر روی مثلث Motion کلیک ‌کنید تا باز‌ شود. این قسمت بخش عمده خصوصیات یک لایه را در بر می‌گیرد می‌توان با تغییر مقادیر Position موقعیت لایه را نیز تغییر داد بعنوان مثال بر روی مقدار X کلیک کرده و درگ ‌نمائید. مشاهده می‌نمائید که محل قرارگیری لایه به چپ یا راست تغییر می‌کند. همچنین با تغییر High position می‌توانید خورشید را به بالا یا پایین حرکت دهید. در مورد مقادیر Scale و Rotation در بخش‌های آینده توضیحات بیشتری داده خواهد‌شد اکنون برای مشاهده‌Anker point بر روی واژهMotion کلیک‌کنید. به این‌ترتیب می‌توانید Anker point را در میان تصویر مشاهده‌کنید به عنوان مثال در صورتی که بخواهید خورشید را به چرخش درآورید کافی‌است بر روی مقدار Rotation کلیک کرده و درگ‌نمائید. مشاهده می‌کنید که خورشید حول محور Anker point به چرخش درمی‌آید حال در ابتدا مقدار Rotation را صفر قرار‌دهید.اکنون می‌توانید برای تغییر مکان Anker point مقادیر موردنظر را در فیلدهایX,Y وارد نمائید همچنین می‌توانید بر روی آنها کلیک‌کرده و درگ‌ نمائید. به‌عنوان مثال بر روی X کلیک‌کرده و به راست درگ‌نمائید به‌این ترتیب مشاهده می‌کنید که خورشید به سمت چپ حرکت داده می‌شود اما این نقطه باید درست در وسط خوشید قرار‌بگیرد بنابراین باید خورشید به سمت راست منتقل ‌شود به‌ این‌منظور مقدار X را به چپ درگ نمائید سپس بر روی مقدار Y کلیک‌کرده و به پایین درگ‌نمائید.حال محل قرارگیری خورشید را از قسمت Position تنظیم نمائید.

بنابراین چنانچه مقدار Rotation را تغییر‌دهید خورشید در حالت طبیعی‌تری به چرخش درمی‌آید. دست اندرکاران: آتنا میرزایی، ملیحه عسگری، فرهاد رمضانی

ترتیب پیشنهادی آسان پی سی

برای یادگیری پریمیر

مطالب مرتبط

Leave a Comment