۹ فروردین، ۱۴۰۳
Image default
خانه » فصل پنجم | درس چهارم: كار با ماشين حساب

فصل پنجم | درس چهارم: كار با ماشين حساب

كار با ماشين حساب

يكي ديگر از امكانات موجود در ويندوز ماشين حساب مي‌باشد اين امكان در اكثر ورژن‌هاي ويندوز موجود است در ويندوز ۷ ماشين حساب پيشرفته‌تري را در اختيار داريد كه در اين بخش مي‌خواهيم با بررسي كار با ماشين حساب ويندوز ۷ بپردازيم.
براي دسترسي به ماشين حساب در منوي استارت در قسمت Search كلمه Calculator را تايپ كنيد روي گزينه موجود در بالاي صفحه كليك كنيد تا اين برنامه اجرا شود

در پنجره ماشين حساب مشاهده خواهيد كرد كه اين برنامه تغييرات زيادي كرده است با كليك روي View متوجه مي‌شويد كه در حالت پيش‌فرض ماشين حساب Standard انتخاب شده است.

شما مي‌توانيد متناسب با كار خود انواع مختلفي از ماشين حساب از جمله ماشين حساب مهندسي و برنامه‌نويسي ، آمارگيري و غيره را در اين قسمت انتخاب كنيد يكي از مدل‌هاي جديد كه ايجاد شده Programmer يا ماشين حساب برنامه‌نويسي مي‌باشد.

در اين ماشين حساب امكانات زيادي براي تغيير مبنا در اختيار داريد به عنوان مثال عدد ۱۲۸ را تايپ كنيد اين عدد در مبنا دسيمال مي‌باشد.

اكنون با انتخاب گزينه هگز مي‌توانيد اين عدد را به فرم هگزادسيمال تغيير دهيد.

با انتخاب گزينه بايت در قسمت بعد در پايين عدد ۸۰ عددي را مشاهده خواهيد كرد در واقع اين عددي است كه كامپيوتر با وارد كردن عدد ۸۰ مشاهده مي‌كند.

نوع ديگري از ماشين حساب كه در View در اختيار داريد statistics و يا ماشين حساب آمارگيري مي‌باشد.

در اين حالت گزينه‌هاي مختلف براي محاسبه موارد آماري را در اختيار خواهيد داشت علاوه بر انواع مختلف ماشين‌حساب امكانات اضافي ديگري را در اختيار داريد به عنوان مثال در منوي View با انتخاب گزينه Unit conversion پنجره ماشين حساب بزرگ‌تر شده و قسمتي به كنار آن اضافه مي‌شود.

در اين قسمت مي‌توانيد واحدهاي مختلف را به يكديگر تبديل كنيد در قسمت اول مي‌توانيد مواردي را كه مي‌خواهيد تبديل كنيد به عنوان مثال گزينه Temperature را انتخاب كنيد در قسمت Form مي‌توانيد انتخاب كنيد كه از چه واحدي و در قسمت To به چه واحدي مي‌خواهيد تبديل كنيد در قسمت From مقدار مورد نظر جهت تبديل را وارد كنيد بالافاصله نتيجه تبديل در قسمت To نشان داده مي‌شود.

با انتخاب Date calculation از منوي View نيز مي‌توانيد تاريخ‌هاي مختلف را به يكديگر تبديل كنيد.

دست اندرکاران: فائزه نیکپور، آتنا میرزایی، فرهاد رمضانی

مطالب مرتبط

1 comment

علی 22 دسامبر، 2014 at 10:47 ب.ظ

سلام
خوب بود….مرسی….ولی خیلی کم بود

Reply

Leave a Comment