20.7 C
تهران
۱ اردیبهشت، ۱۴۰۳
Image default
خانه » فصل نهم | درس چهارم: پرينت در فايل‌هاي XPS و مشاهده آن‌ها

فصل نهم | درس چهارم: پرينت در فايل‌هاي XPS و مشاهده آن‌ها

پرينت در فايل‌هاي XPS و مشاهده آن‌ها

يكي از روش‌هايي كه مي‌توانيد فايل‌هاي ايمن ايجاد كنيد تا بدن مجوز قابل تغيير نباشد ذخيره فايل به فرمت XPS مي‌باشد در ويندوز ۷ اين امكان فراهم شده تا فايل‌هاي خود را به فرمت XPS ذخيره كنيد همچنين يك Viewer مهيا شده تا بتوانيد فايل‌هایي به اين فرمت را توسط آن مشاهده كنيد با دابل كليك روي فايلي به اين فرمت مي توانيد آن را در Viewer مربوطه مشاهده كنيد.

با استفاده از لغزنده موجود مي‌توانيد فايل را پيمايش كرده و محتواي آن را بررسي كنيد.

اما همان‌طور كه مشاهده مي‌كنيد نمي‌توانيد داخل اين نوع فايل كليك كرده و متن جديدي را وارد كنيد در واقع امكان ايجاد تغيير در اين فايل وجود ندارد با استفاده از گزينه‌هاي موجود در منوي فايل مي‌توانيد فايل جديدي را باز كرده فايل جاري را به فرمت ديگري ذخيره كنيد و يا آن را پرينت بگيريد و با كليك روي Exit از آن خارج شويد.

در منوي Permission نيز گزينه‌هايي نيز در تعيين مجوز دسترسي موجود مي‌باشد.

با استفاده از منوي Signatures نيز مي‌توانيد يك امضاي الكترونيكي براي اين فايل تعيين كنيد.

حال پنجره را ببنديد براي تبديل يك فايل به فرمت XPS ابتداي بايد پرينتر پيش‌فرض را تغيير دهيد بدين منظور وارد پنجره Devises and printers شده

سپس روي گزينه Microsoft XPS Document Writer راست كليك كرده سپس Set as defaulter را انتخاب كنيد.

حال فايل مورد نظر را انتخاب كنيد و دستور پرينت را صادر كنيد بدين ترتيب فايل با برنامه مربوطه باز مي‌شود همچنين پنجره‌اي بازشده و مي‌توانيد نام و محل ذخيره‌سازي اين فايل را مشخص كنيد.

سپس آن را ذخيره كنيد با دابل كليك روي اين فايل مشاهده مي‌كنيد كه با viewer مربوطه باز مي‌شود.

دست اندرکاران: فائزه نیکپور، آتنا میرزایی، فرهاد رمضانی

مطالب مرتبط

2 comments

دانیال 4 مارس، 2013 at 8:22 ب.ظ

با سلام من پرینتر خودم که مدلش کنون lbp1120 هست رو نصب کردم در xp ولی هر موقع که میخام پرینت بگیرم از صفحات اینترنتی و word 20007 پیغام error میده و صفحات وب همشون بسته میشن می خواستم بدونم میتونین کمکم کنین؟

Reply
صفر 14 مارس، 2014 at 7:08 ق.ظ

با سلام و احترام
پس از نصب پرینتر اچ پی ۱۱۰۲ برای ایجاد فایلهای xps دچار مشکل شدم بطوری که کلا حذف شده و ایجاد چنین فایهایی امکان پذیر نیست ولی فایهایی که قبلا ایجا شده نمایش داده میشود ضمنا ویندوز روی لب تاپ سون است . لطفا راهنمایی کنید چگونه میتوان دوباره آنرا احیا کرد. در صورت امکان راهنمایی را به ایمیلم ارسال فرمایید چون فراموش میکنم کجا مراجعه کردم. با تشکر فراوان از شما safarbank@yahoo.com

Reply

Leave a Comment