24.9 C
تهران
۳۰ فروردین، ۱۴۰۳
Image default
خانه » فصل سوم | درس پنجم: سازماندهي با استفاده از Libraryها

فصل سوم | درس پنجم: سازماندهي با استفاده از Libraryها

سازماندهي با استفاده از Libraryها

يكي از امكانات جديدي كه به Windows Explorer در ويندوز۷ اضافه شده‌است Library مي‌باشد، اين مورد به شما امكان مرتب سازي Document‌هايي كه در مكان‌هاي مختلف سيستم قرار دارند را در يك ركورد قابل دسترس فراهم مي‌كند.
به هنگام باز كردن پنجره Windows Explorer به صورت پيش‌فرض Library‌هاي Document ، Music ، Picture و Videos را مشاهده خواهيد كرد.

تفاوت اين Library‌ها با فولدرهايي كه با همين نام‌ها در پوشه مربوط به هر كاربر قابل دسترس است در اين است كه در اين Library‌ مي‌توانيد فايل‌ها يا فولدرهايي را از همه‌ي مكان‌ها در سيستم اضافه كرده و براي دسترسي به فايل يا فولدرهاي خاص مجبور به بازكردن فولدرهاي زياد نباشيد.
به اين منظور پوشه دلخواه را انتخاب كرده سپس در نوار ابزار بالاي صفحه گزينه Include in Library‌ را انتخاب كنيد با انتخاب اين گزينه آيتم‌هاي Document ، Music ، Picture مشاهده خواهيد كرد همچنين در پايين اين ليست گزينه‌اي به نام Create new library در اختيار داريد كه با استفاده از آن مي‌توانيد libraryجديدي به جز موارد بالا اضافه كنيد حال يكي از موارد موجود را انتخاب كنيد.

اكنون در سمت چپ در قسمت Navigation و در بخش library زير گزينه Pictures فولدر جديدي كه به آن اضافه كرده‌ايد را مشاهده خواهيد نمود.

با كليك روي گزينه Picture در سمت چپ پنجره محتويات آن را ملاحظه مي‌كنيد اكنون علاوه بر تصاويري كه قبلا در اين library ذخيره كرده بوديد فولدر انتخابي را نيز مشاهده خواهيد كرد.

دقت كنيد كه حذف كردن موردي در library به معني پاك كردن آن از سيستم نيست پس از پاك كردن فولدري از library فولدر يا فايل اصلي در محل اصلي آن هنوز وجود دارد.
شما مي‌توانيد تصاوير يا Document موجود در شبكه را نيز به عنوان بخشي از library خود در آوريد علاوه بر اين مي‌توانيد تصاوير يا Document‌هاي كاربران ديگر را نيز براي دسترس سريع در library قرار دهيد.
براي دسترسي به Document هاي كاربران ديگر بايد از يك مسير طولاني وارد شويد، به عنوان مثال در قسمت Navigation ،در بخش Computer وارد درايو C شده و در آنجا وارد فولدر Users شويد در اين فولدر نام كاربر مورد نظر را انتخاب كرده و وارد فولدر Document شويد براي سهولت اين دسترسي Document را در فولدر كاربر مورد نظر كليك كرده و در نوار ابزار گزينه Include in Library را كليك كرده از بين آيتم‌هايي كه در اختيار داريد Document را انتخاب كنيد.

در اين صورت در قسمت Library بخش Navigation در زير گزينه Document فولدري كه اضافه كرديد را در دسترس داريد.

همچنين با راست كليك روي اين گزينه و انتخاب Remove location from library اين Document پاك خواهد شد.

دقت كنيد كه با اين كار اين فولدر فقط از Library شما پاك شده و در محل اصلي هنوز وجود دارد بدين ترتيب متوجه مي‌شويد كه استفاده از Library براي دسترسي سريع به فايل‌ها و فولدرهايي كه در مكان‌هاي مختلف كامپيوترتان ذخيره كرده‌ايد و استفاده زيادي از آن‌ها داريد بسيار مفيد مي‌باشد.

دست اندرکاران: نجمه بهروز، فائزه نیکپور، فرهاد رمضانی

مطالب مرتبط

Leave a Comment