24.9 C
تهران
۷ اردیبهشت، ۱۴۰۳
Image default
خانه » فصل دهم | درس سوم: تنظیم افکت انتقال پیش‌فرض

فصل دهم | درس سوم: تنظیم افکت انتقال پیش‌فرض

تنظیم افکت انتقال پیش‌فرض

تنظیم یک Transition پیش فرض در بسیاری از موارد بشما کمک می‌کند فرض کنید که باید افکت Cross resolve را در بین تمامی کلیپ‌ها قرار دهید اینکار را می توان بوسیله کلیک و درگ انجام داد با این حال این روش زمانبر و بسیار خسته کننده می باشد به این منظور می‌توانید از یک Default Transition استفاده‌کنید حال Page up را فشار دهید تا به این cut point منتقل‌ شوید.

حال کلیدهای Ctrl+D را فشاردهید به این ترتیب به طور خودکار یک Transition ایجاد می‌شود. مشاهده می‌کنید که در اطراف افکت Cross resolve یک خط قرمز قرار دارد این خط نشان دهنده این است که این افکت Default Transition می‌باشد.

با کلیک بر روی Audio track1 آنرا از حالت Target خارج‌کنید.

با فشردن کلید Page down به Cut point بعدی رفته و کلیدهای میانبر Ctrl+D را فشار دهید همینکار را برای cut point های بعدی نیز انجام‌دهید.

حال فرض نمائید که باید اینکار را با افکت Dip to blackانجام دهید.

برای اینکار کافی است بر روی آن در پنل افکت راست‌ کلیک نموده و گزینه Set selected as default transition را برگزینید.

با اینکار به افکت انتقال پیش‌فرض تبدیل می‌شود.

حال در صورتیکه به ابتدای پنل Timeline بروید می‌توانید با فشردن کلیدهای میانبر Ctrl+D این افکت را بر روی Cut pointها اعمال‌ کنید همچنین می‌توانید افکت‌های دیگر را نیز بجای این افکت‌ها استفاده‌ نمائید.فرض‌کنید که می‌خواهید این افکت را بکار‌بگیرید می‌توانید آنرا با کلیک و درگ بر روی Cut point مورد نظر رهاکنید.

دست اندرکاران: آتنا میرزایی، ملیحه عسگری، فرهاد رمضانی

مطالب مرتبط

Leave a Comment