22.8 C
تهران
۶ اردیبهشت، ۱۴۰۳
Image default
خانه » فصل چهارم | درس دوم: زمان مناسب برای Cut کردن

فصل چهارم | درس دوم: زمان مناسب برای Cut کردن

زمان مناسب برای Cut کردن

در این بخش به بررسی زمان ‌مناسب جهت Cut کردن ویدئوها پرداخته می‌شود یکی از زمان‌های نامناسب برای برش هنگامی ‌است که محتوای کلیپ از یک دوره زمانی به دوره دیگر و یا از یک مکان به مکان دیگری پیمایش می‌کند. به عنوان مثال در این ویدئو مشاهده می‌نمائید که این فرد برای محافظت از جان خود در برابر زامبی‌ها در و پنجره‌های خانه را با استفاده از تخته‌های چوبی می پوشاند. با این حال مشاهده این پروسه بسیار خسته‌کننده می‌باشد بنابراین باید یک Effect انتقال مانند Fade در این صحنه به کار رود در بخش‌های بعدی درباره Effect های انتقال توضیحات بیش‌تری داده خواهد‌شد بدین‌وسیله تنها پایان و نتیجه کار دیده می‌شود در کلیپ دیگر ابتدا صحنه نیمه‌شب را مشاهده می‌نمائید اما در Cut بعدی به صورت ناگهانی روز می‌شود.
همچنان‌که زاویه دوربین بر روی چهره شخصیت‌ها تغییر می‌کند Cut ها نیز به صورت شب و روز نمایش داده می‌شود. در این کلیپ نیز صحنه اول به مشکی Fade شده و صحنه بعدی از مشکی Fade out می‌شود همان‌گونه که می‌بینید در این ویدئو نیز به جای برش فواصل زمانی را با به‌کارگیری صحیح Effect های انتقال پر نموده‌اند. توجه داشته ‌باشید که تنها زمانی از برش استفاده ‌نمائید که بخواهید قسمت‌های اضافی یک ویدئو را به طور کامل حذف کنید. در این کلیپ دو خلبان در حال انجام کار خود می‌باشند که ناگهان یک بشقاب‌پرنده از کنار هواپیمای آن‌ها عبور می‌کند. هواپیمای این دو سرنشین نیز به واسطه این رخداد دچار مشکل می‌شود، حال چنانچه به خلبان سمت راست دقت‌ کنید مشاهده می‌نمائید که مدتی پس از آن‌که بشقاب پرنده عبور ‌کرده و نور ناشی از آن نیز از صحنه حذف شده ‌است او همچنان دچار تکان‌های ناشی از مشکل هواپیماست جالب‌تر این‌که خلبان سمت چپ به حالت عادی بازگشته اما این یکی هنوز تکان ها را حس می‌کند. حال باید در این صحنه یک برش ایجاد‌ شود. به همین‌منظور این صحنه را اصطلاحاً به صحنه بشقاب‌پرنده Cut نمائید. در واقع هیچ دلیلی برای نمایش این همه شگفت‌زدگی وجود‌ ندارد زیرا این امر بیننده را از مسیر اصلی فیلم دور می‌کند. بنابراین بلافاصله پس از این‌که خلبان متوجه بشقاب‌پرنده می‌شود، تصویر نیز باید به همان صحنه Cut شود. به این ترتیب ریتم ویرایش نیز حفظ می‌شود به این ترتیب باید توجه داشته ‌باشید وظیفه شما به عنوان یک Editor این است که تمام Footage را لحظه به لحظه مشاهده کنید. حتی اگر کارگردان آن‌ها را ضبط کرده ‌باشد و حتی اگر وی بخواهد این صحنه‌ها را نگاه دارد شما وظیفه دارید به او اعلام ‌کنید که نباید از آن‌ها استفاده ‌نماید. دست اندرکاران: آتنا میرزایی، ملیحه عسگری، فرهاد رمضانی

ترتیب پیشنهادی آسان پی سی

برای یادگیری پریمیر

مطالب مرتبط

Leave a Comment