15.7 C
تهران
۳ اردیبهشت، ۱۴۰۳
Image default
خانه » فصل ششم | درس هفتم: قفل كردن لايه‌ها

فصل ششم | درس هفتم: قفل كردن لايه‌ها

قفل كردن لايه‌ها

در بعضي از موارد ممكن است قصد داشته باشيد لايه‌اي را قفل كنيد تا امكان وبرايش براي آن فراهم نباشد در بالاي پنل Layers چندين آيكن مربوط به قفل گذاري موجود مي‌باشد در صورتي كه لايه‌اي در حالت انتخاب باشد با كليك بر روي اولين آيكن از سمت راست كه به شكل قفل مشكي رنگ مي‌باشد لايه مورد نظر بطور كامل قفل خواهد شد

در اين قسمت نيز آيكن قفل مشاهده مي‌شود.

حال در صورتي كه قصد داشته باشيد به عنوان مثال با استفاده از ابزار Move اين لايه را جابه‌جا كنيد پيغامي مبني بر عدم انجام عمليات مورد نظر بدليل قفل بودن لايه ظاهر مي‌شود.

در مثالي ديگر در صورتي كه قصد داشته‌باشيد با ابزار Brush طرحي را بر روي اين لايه ايجاد كنيد مجددا اين پيغام نمايش داده مي‌شود.

در صورتي كه قصد داشته باشيد تنها استفاده از قلموها را غير فعال كرده و امكان جابه‌جايي لايه فراهم باشد ابتدا بايد بر روي لايه قفل كليك كنيد تا غيرفعال باشد.

سپس بر روي آيكن قلمو كليك كنيد .

به اين ترتيب امكان جابه‌جايي لايه فراهم می شود.

ولي از قلموها نمي‌توان استفاه كرد براي غيرفعال كردن قابليت جابه‌جايي و فعال كردن قابليت استفاده از قلم‌موها مجددا بر روي آيكن قلمو‌ها كليك كرده و سپس بر روي اين آيكن كليك كنيد.

براي غيرفعال كردن آن كافي است مجددا بر روي آن كليك كنيد چهارمين آيكن نيز پيكسل‌هاي Trance paten را قفل مي‌كند با فعال بودن قفل Trance paten مي‌توانيد بدون تغيير بر روي پيكسل‌ها Trance patency محتويات لايه را با استفاده از قلمو و رنگ كردن لايه تغيير دهيد.

ابتدا از پنل Swatches رنگ مورد نظر را برگزينيد.

حال ابزار براش را برگزينيد.

با استفاده از اين قسمت مي‌توانيد سايز براش را تغيير دهيد .

در قسمت Mode حالت‌هاي مختلف رنگ‌آميزي در دسترس مي‌باشد گزينه پيش‌فرض نرمال مي‌باشد.

براي اين مثال گزينه Color را انتخاب نماييد.

در اين حالت رنگ انتخابي با رنگ تصوير تركيب مي‌شود با كليك و درگ ماوس بر روي اين تصوير ملاحظه مي‌كنيد كه رنگ مورد نظر بر روي پيكسل‌ها اعمال نمي‌شود.


دست اندرکاران: آتنا میرزایی، فائزه نیکپور، فرهاد رمضانی

مطالب مرتبط

Leave a Comment