24.9 C
تهران
۳۰ فروردین، ۱۴۰۳
Image default
خانه » فصل چهارم | درس هشتم: تغيير اندازه Brush Tip

فصل چهارم | درس هشتم: تغيير اندازه Brush Tip

تغيير اندازه Brush Tip

ابزارهاي زيادي در فتوشاپ وجود دارد كه از Brush Tip استفاده مي‌نمايند به غير از ابزار Paint Brush ابزارهاي ديگري مانند Clone stamp و غيره نيز داراي Brush Tip مي‌باشند به اين دليل بايد با نحوه تغيير اندازه Brush Tip آشنا باشيد ابتدا ابزار Brush را انتخاب كنيد يكي از روش‌هاي تغيير اندازه Brush Tip استفاده از منوي بازشوي Brush piker در نوار Options مي‌باشد با كليك بر روي اين منوي بازشوي با استفاده از دستگيره Size مي‌توانيد اندازه Brush Tip را تغيير دهيد.

با استفاده از دستگيره Hardness نيز مي‌توانيد ميزان سختي Brush را تعيين نماييد ميزان بالاي Hardness باعث واضح‌تر شدن حاشيه Brush Tip مي‌باشد همچنين مقدار پايين نيز باعث تار شدن حاشيه Brush Tip مي‌شود نمونه‌هايي از اين دو حالت را مي‌توانيد از اين قسمت انتخاب كنيد.

يكي از معايب Brush piker عدم پيش نمايش تغييرات انجام شده مي‌باشد بر روي قسمتي از نوار Option كليك نموده تا آن قسمت بسته شود به منظور تغيير اندازه Brush Tip در حين كار با ابزارها مي‌توانيد از كليدهاي Burked استفاده نماييد با فشردن كليد ] اندازه Brush Tip كاهش يافته و با فشردن [ اندازه آن افزايش مي‌يابد.

در هنگام استفاده از اين دو كليد در صورت نگه‌داشتن كليد Shift ميزان سختي و نرمي Brush Tip تغيير مي‌كند به اين ترتيب با نگه‌داشتن كليد Shift و فشردن ] ميزان سختي Brush Tip كاهش يافته و با فشردن [ ميزان سختي آن افزايش مي‌يابد براي مثال با كليك و درگ ماوس يكبار با ميزان سختي بالا و با كاهش ميزان سختي اين حالت را مشاهده مي‌نماييد.

در هنگام استفاده از حالت نرم‌تر امكان تعيين محدوده دقيق پيكسل‌ها مشكل مي‌باشد با استفاده از قابليت Brush view كه از تكنولوژي Open GL استفاده مي‌كند مي‌توانيد اين محدوده را مشخص نماييد به اين منظور بر روي اين قسمت از تصوير ابتدا كليد Alt را بفشاريد سپس كليك راست نموده و دكمه ماوس را فشرده نگه‌داريد حال با درگ ماوس مشاهده مي‌كنيد كه محدوده پيكسل‌ها با استفاده از رنگ قرمز مشخص مي‌شود.

با رها كردن كليد ماوس حالت پيش‌نمايش غيرفعال شده و مي‌توانيد با كليك بر روي محدوده مورد نظر آن را رنگ نماييد در صورتي كه سيستم شما از تكنولوژي Open GL پشتيباني كند مي‌توانيد از اين قابليت استفاده كنيد.
دست اندرکاران: نجمه بهروز، فائزه نیکپور، فرهاد رمضانی

مطالب مرتبط

Leave a Comment