19.9 C
تهران
۶ اردیبهشت، ۱۴۰۳
Image default
خانه » فصل یازدهم | درس پنجم: مشاهده حالت‌های نمایش Shadow Highlight Clipping Warning

فصل یازدهم | درس پنجم: مشاهده حالت‌های نمایش Shadow Highlight Clipping Warning

مشاهده حالت‌های نمایش Shadow Highlight Clipping Warning

علاوه بر مشاهده‌ی حالت‌های قبل و بعد از ایجاد افکت در پنل‌ها، روش مشاهده یا Preview دیگری به نام Clipping Preview نیز وجود دارد که در این بخش در مورد آن صحبت خواهیم کرد. ممکن است بخواهید بدانید سایه‌ها و نورهای زیاد تصویر در کدام قسمت‌های آن قرار گرفته‌اند، تا در صورت لزوم بتوانید آن‌ها را تصحیح کنید. بدین منظور از این دو دکمه در بالای این نمودار استفاده می‌کنیم. در صورتی که نشانگر موس را بر روی هر یک از این دو دکمه قرار دهید کادری باز شده و نام و کلید میانبر این دکمه‌ها را نمایش می‌دهد.

در صورتی که بر روی این دکمه کلیک کنید و یا کلید میانبر O را بفشارید Highlight Clipping و با فشردن کلید U، Shadow Clipping فعال می‌شود.

حال کلید O را فشار دهید. مشاهده می‌کنید که بسیاری از قسمت‌های تصویر قرمز رنگ شده است.

آن چه به این صورت مشاهده می‌کنید قسمت‌هایی است که به طور کامل سفیدند و جزئیات تصویر در آن‌ها به خوبی مشخص نیست.

این ویژگی بسیار کارآمد است و می‌توانید این قسمت‌ها را به خوبی ویرایش نمایید. بدین ترتیب که هر گاه رنگ قرمز در قسمتی مشاهده می‌شود، می‌دانید که باید آن را تصحیح نمایید. حال لغزنده‌ی مربوط به Recovery را به سمت راست درگ کنید. این کار را تا جایی ادامه دهید که همه‌ی نقاط قرمز رنگ حذف شود. به این ترتیب نقاط سفید بدون جزئیات تصحیح می‌شوند. حال با فشردن کلید U، Shadow Preview را فعال نمایید. در حال حاضر در تصویر نقاط مشکی وجود ندارد.

بنابراین برای درک بهتر مطلب می‌توانید لغزنده‌ی Blacks را به سمت راست درگ کنید.

به این ترتیب مشاهده می‌کنید نقاطی که به صورت مشکی Solid می‌باشند با رنگ آبی مشخص می‌شوند. به این ترتیب می‌توانید در صورت لزوم آن را تصحیح کنید.


دست اندرکاران: آتنا میرزایی، فرهاد رمضانی

مطالب مرتبط

Leave a Comment