22.8 C
تهران
۱ اردیبهشت، ۱۴۰۳
خانه » فصل دوم | درس سوم: بررسی Workspaceهای مختلف در Bridge

فصل دوم | درس سوم: بررسی Workspaceهای مختلف در Bridge

بررسی Workspaceهای مختلف در Bridge

محيط كاري نرم‌افزار Bridge انعطاف‌پذير بوده و مي‌توانيد به شكل دلخواه آن را تغيير دهيد، در حال حاضر محيط كاري پيش‌فرض را مشاهده مي‌كنيد كه ESSENTIALS نام دارد، در اين حالت،‌تصاوير در وسط صفحه و به صورت Thumbnail و در پنل CONTENT نمايش داده مي‌شود.

با كليك روي هريك از تصاوير مي‌توانيد پيش‌نمايش تصاوير را در پنل PREVIEW مشاهده كنيد.

در پنل METADATA نيز مي‌توانيد به اطلاعات مربوط به تصوير دسترسي داشته باشيد. براي تغيير اندازه‌ي پنل‌ها، ابتدا نشان‌گر ماوس را روي اين خطوط جداكننده قرار دهيد، پس از تغيير شكل نشان‌گر ماوس مي‌توانيد بر روي آن‌ها كليك نموده و تا محل مورد نظر درگ كنيد.

همچنين مي‌توانيد پنل‌ها را با كليك و درگ جابه‌جا كنيد. براي مثال پنل PREVIEW را به كنار پنل CONTENT درگ نماييد، ملاحظه مي‌كنيد كه خطوطي آبي رنگ در تصوير نمايان مي‌شوند، در صورتي كه كادري آبي رنگ را مشاهده نموديد، در صورت رها كردن ماوس، پنل،‌در كنار پنل CONTENT قرار مي‌گيرد.

اما در صورت مشاهده‌ي تنها يك خط آبي رنگ در بالاي پنل CONTENT، با رها كردن دكمه‌ي ماوس، پنل PREVIEW در بالاي پنل CONTENT قرار مي‌گيرد.

به این صورت:

مي‌توانيد اندازه‌ي پنل CONTENT را كاهش دهيد تا تصاوير در يك رديف و در پايين محيط كاري قرار بگيرد، به این صورت :

در صورت تمايل مي‌توانيد از محيط كاري از پيش ساخته‌ي Bridge نيز استفاده نماييد. به اين منظور بايد در بخش Workspace Switcher، بر روي اين آيكن مثلثي شكل كليك كنيد، در اين قسمت ليستي از حالت‌هاي مختلف محيط كاري قرار دارد، كه مي‌توانيد هر يك را برگزينيد، با كليك بر روي گزينه‌ي Reset Standard Workspace نيز تغييرات انجام شده به حالت اوليه باز مي‌گردد.

مجدداً Bridge را به حالت تمام صفحه درآوريد، با كليك بر روي اين بخش و درگ مي‌توانيد فضاي مربوطه به Workspace Switcher را افزايش دهيد، به اين ترتيب به محيط‌هاي كاري بيشتري دسترسي خواهيد داشت،

با كليك بر روي هر يك از اين گزينه‌ها، محيط كاري مربوطه اعمال مي‌شود، براي مثال بر روي گزينه‌ي FILMSTRIP كليك كنيد،

با كليك بر روي METADATA، اطلاعات مربوط به تصاوير نيز در كنار آن‌ها نمايش داده مي‌شود،

با كليك روي OUTPUT هنگام گرفتن خروجي از تصاوير مانند گالري تصاوير و فايل PDF استفاده نماييد،

در صورتي كه براي تصاوير، كلمات كليدي يا Keyword تعيين كنيد، در حالت KEYWORDS مي‌توانيد آن‌ها را مشاهده نماييد،

حالت PREIEW نيز همانند حالت FILMSTRIP مي‌باشد،

با اين تفاوت كه Thumbnailها به صورت عمودي و در سمت چپ قرار مي‌گيرند.

با انتخاب حالت Light Table تمام پنل‌ها به طور موقت حذف شده و تنها Thumbnailها نمايش داده مي‌شوند،

بر روي ESSENTIALS كليك نماييد، در صورت تمايل مي‌توانيد حالت‌هاي مختلف محيط كاري را جابجا كنيد، به اين منظور بايد بر روي نام محيط كاري كليك نموده و آن‌ را به محل مورد نظر درگ كنيد،

با فشردن كليد Tab، همانند حالت Light Table پنل‌ها به طور موقت حذف شده و تصاوير به صورت Thumbnail نمايش داده مي‌شود، با فشردن مجدد اين كليد(Tab) صفحه به حالت قبل باز خواهد گشت، به اين ترتيب با حالت‌هاي مختلف محيط كاري در نرم‌افزار Bridge آشنا شديد.

مطالب مرتبط

Leave a Comment