15.7 C
تهران
۲۹ اسفند، ۱۴۰۲
Image default
خانه » فصل دهم | درس سوم: تهيه پشتيبان از پوشه‌ها و درايوها

فصل دهم | درس سوم: تهيه پشتيبان از پوشه‌ها و درايوها

تهيه پشتيبان از پوشه‌ها و درايو‌ها

ويندوز۷ ‌اين امكان را فراهم كرده تا از فايل‌ها و درايوهاي خود پشتيبان تهيه كنيد تا در صورت بروز مشكلي براي سيستم اطلاعات خود را از دست ندهيد در اين بخش با شيوه‌هاي مختلف پشتيبان‌گيري آَشنا خواهيد شد براي شروع Control panel را باز كرده سپس در گروه System and security گزينه Backup your computer را كليك كنيد.

بدين ترتيب پنجره‌اي شامل چند گزينه نمايان مي‌شود در قسمت سمت چپ گزينه‌هايي جهت ايجاد System image يا System require را مشاهده مي‌كنيد در قسمت سمت راست نيز دو بخش مربوط به Backup و Restore در اختيار شما قرار دارد.

با كليك روي Setup backup مي‌توانيد فايل پشتيبان ايجاد كنيد.

براي اين كار مي‌توانيد از Action center نيز استفاده كنيد روي گزينه Action center در پايين و سمت چپ پنجره كليك كنيد.

در قسمت Maintenance نيز مي‌توانيد با كليك روي Setup backup فايل پشتيبان ايجاد كنيد.

با اين كار پنجره‌اي نمايان شده و از شما سوال مي‌كند مي‌خواهيد فايل پشتيبان را در چه مكاني ذخيره نماييد حال درايو مورد نظر را انتخاب كنيد در صورتي كه يك درايو قابل حمل را انتخاب كنيد پيغامي در پايين پنجره نمايان شده و اعلام مي‌كند افراد ديگر نيز ممكن است بتوانند به اين اطلاعات دسترسي داشته باشند.

حال Next را كليك كنيد در پنجره بعدي بايد نوع پشتيبان‌گيري را مشخص كنيد با انتخاب گزينه اول به ويندوز اجازه مي‌دهيد تا خودش نوع پشتيبان‌گيري را مشخص كند در اين حالت فايل‌هاي موجود در Library‌ها، فايل‌هاي موجود در دسكتاپ و پوشه‌هاي پيش‌فرض ويندوز ذخيره مي‌شود با انتخاب گزينه دوم نيز مي‌توانيد تعيين كنيد از چه مواردي پشتيبان تهيه شود.

اين گزينه را انتخاب كرده و Next را كليك كنيد در پنجره باز شده مي‌توانيد بخش‌هاي مختلفي را انتخاب كنيد با كليك روي مثلث كوچك در كنار هر مورد مي‌توانيد به زير گروه‌هاي آن دسترسي داشته باشيد.

همچنين مي‌توانيد يك درايو را به طور كامل انتخاب كرده و يا با اتصال دادن آن بخش‌هاي مهم را انتخاب كنيد در نهايت Next را كليك كنيد در پنجره بعدي فهرستي از موارد انتخاب شده و مواردي كه مورد نظر شما نمي‌باشد نمايش داده مي‌شود با كليك روي Save setting and run backup تنظيمات ذخيره شده و پشتيبان‌گيري آغاز مي‌گردد.

در پنجره بعدي مراحل پشيبان‌گيري و همچنين محل ذخيره سازي فايل پشتيبان نشان داده مي‌شود در پايين پنجره نيز اطلاعاتي در رابطه با پشتيبان‌گيري بعدي، آخرين پشتيبان‌گيري و غيره ارائه شده‌است.

پس از پايان فرآيند پشتيبان‌گيري اطلاعاتي در مورد سايز فايل پشتيبان و ميزان فضاي باقي‌مانده از محل ذخيره‌سازي نمايش داده مي‌شود.

در قسمت Schedule زماني تعيين شده كه پشتيبان‌گيري به طور خودكار انجام شود.

با كليك روي گزينه Change setting مي‌توانيد اين زمان را به دلخواه تغيير دهيد.

بدين ترتيب پنجره‌اي كه در اولين مرحله پشتيبان‌گيري با آن روبرو شديد مجددا نشان داده مي‌شود مراحل قبلي را طي كنيد در اين پنجره با كليك روي Change schedule مي‌توانيد

تعيين كنيد كه پشتيبان‌گيري به صورت ماهيانه، هفتگي و يا روزانه انجام شود.همچنين مي‌توانيد روز و ساعت را به طور دقيق مشخص كنيد.



دست اندرکاران: فائزه نیکپور، آتنا میرزایی، فرهاد رمضانی

مطالب مرتبط

4 comments

میثم 3 نوامبر، 2012 at 4:38 ب.ظ

با سلام و خسته نباشید خدمت شما
اگه ما نخواهیم فایل پیشتیبان بسازیم مشکلی نیست
چون برا من همچین پیغامی میده تو قسمت Action center
با تشکر فروان

Reply
فرهاد رمضانی 3 نوامبر، 2012 at 7:22 ب.ظ

دوست عزیز هیچ مشکلی پیش نمیاد، اون برای امنیت بیشتر هستش و به دلخواه خودتونه که پشتیبان بگیرید یا نه

Reply
کریم 13 ژانویه، 2015 at 1:52 ب.ظ

سلام مرسی لطفا طریقه بکاب گرفتن در ویندوز ۸ رو آموزش بدین

Reply
حمیدرضا 2 آگوست، 2014 at 1:33 ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم
أَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ
سلام خیلی ممنون
انشاءالله سربلند باشید

Reply

Leave a Comment