14 C
تهران
۲۹ اسفند، ۱۴۰۲
Image default
خانه » فصل هشتم | درس چهارم: كنترل مربوط به والدين

فصل هشتم | درس چهارم: كنترل مربوط به والدين

كنترل مربوط به والدين

در صورتي كه چندين كاربر از يك کامپیوتر استفاده مي‌كنند و يكي از آن‌ها كودكان هستند شما مي‌توانيد محدوديتي براي كار آ‌نها ايجاد كرده و در واقع كنترلي روي كار آن‌ها داشته باشيد به عنوان مثال مدت زماني كه صرف كار با كامپيوتر و استفاده از برنامه خاصي مي‌كنند و يا امكان دسترسي به برخي از بازي‌ها را مي‌توانيد كنترل كنيد. براي دسترسي كنترل والدين Control panel را باز كرده گزينه Use account and family safety را انتخاب كنيد.

و در پنجره بعدي Parental control را انتخاب كنيد.

در اين‌جا ليستي از تمام حساب‌هاي كاربري موجود در كامپيوتر خود را مشاهده مي‌كنيد مي‌خواهيم كنترل مربوط به والدين را روي حساب كودكان اعمال كنيم به اين منظور روي آيكن حساب كودكان كليك كنيد.

در پنجره باز شده Parental control را فعال كنيد.

تا بتوانيد به تنظيمات مربوطه دسترسي داشته باشيد با استفاده از Time limit مي‌توانيد زمان دسترسي كودكان به اين سيستم را محدود كنيد.

به اين منظور روي Off در مقابل اين گزينه كليك كنيد.

توجه داشته باشيد كه كنترل كاربري فقط روي درايوهايي كه سيستم فايل آن‌ها ntfs است قابل اعمال است بنابراين اگر برنامه‌هاي روي يك درايو Fat نصب شده باشند نمي‌توانيد كنترل والدين را به آن‌ها اعمال كنيد در اين جدول خانه‌هاي كوچكي را مي‌بينيد كه در رديف افقي ساعت‌هاي شبانه روز در رديف‌ عمودي روزهاي هفته درج شده است.

با كليك روي خانه‌ها ساعت كه در بازه‌هاي زماني كه نمي‌خواهيد كودكان از كامپيوتر استفاده كنند مي‌توانيد دسترسي را محدود كنيد خانه‌هايي به رنگ آبي نشان دهنده محدوديت دسترسي و خانه‌هاي برنگ سفيد به معني امكان استفاده از سيستم مي‌باشد.

پس از اعمال تغييرات دلخواه OK را كليك كنيد مشاهده مي‌كنيد كه در اين حالت مقابل Time limit كلمه On نمايش داده شده و مشخص كننده فعال بودن محدوديت زمان دسترسي مي‌باشد.

حال در قسمت Game rating گزينه Off را كليك كنيد.

در اين قسمت مي‌توانيد تعيين كنيد كه آيا كودكان قادر به استفاده از بازي‌هاي سيستم باشند يا خير.

با كليك روي گزينه Set game rating مي‌توانيد درجه بندي بازي‌ها را مشخص كنيد.

با كليك روي گزينه Block or Allow specific game نيز مي‌توانيد امكان دسترسي يا عدم دسترسي به بازي‌هاي خاص را مشخص كنيد در نهايت OK را كليك كنيد.

حال در قسمت Program limit‌ روي Off كليك كنيد.

به صورت پيش‌فرض گزينه اول فعال است و نشان مي‌دهد كه كودكان قادر به استفاده از تمام برنامه‌ها مي‌باشند.

با فعال كردن گزينه دوم مي‌توانيد تعيين كنيد كه كودكان قادر به استفاده از كدام برنامه‌ها باشند به اين ترتيب ليستي از تمام برنامه‌هاي نصب شده روي سيستم نمايش داده مي‌شود.

مي‌توانيد برنامه‌هاي دلخواه را فعال كرده و Ok را كليك كنيد مشاهده مي‌كنيد كه اين سه گزينه در سمت چپ پنجره نيز موجود مي‌باشند.

كه با كليك روي آن‌ها نيز به همان پنجره‌هاي گفته شده دسترسي خواهيد داشت در نهايت Ok را كليك كنيد مشاهده مي‌كنيد كه كنترل والدين به اين حساب كاربري اعمال شده است.

دست اندرکاران: فائزه نیکپور، آتنا میرزایی، فرهاد رمضانی

مطالب مرتبط

2 comments

علی رضا 17 اکتبر، 2012 at 4:45 ب.ظ

این هم یه مطلب خیلی نو و تازه ایی برام بود
برای والدین خیلی جالبه
ممنون
سایت بی نظیریه

Reply
ستار 7 می، 2014 at 5:18 ب.ظ

سلام.از بابت مطالب مفید سایتتون بسیار ممنون و سپاسگذارم.
یادمون هست که عبادت جز خدمت به خلق نیست.
موفق باشید.

Reply

Leave a Comment