21.7 C
تهران
۳۱ فروردین، ۱۴۰۳
Image default
خانه » فصل دهم | درس نهم: کم‌رنگ‌کردن چین و چروک

فصل دهم | درس نهم: کم‌رنگ‌کردن چین و چروک

کم‌رنگ‌کردن چین و چروک

یکی از اشتباهات رایجی که در روتوش تصاویر صورت می‌گیرد حذف بیش از حد چروک‌های صورت به منظور کاستن از سن افراد و زیبایی بیش‌تر تصاویر می‌باشد. در این بخش نحوه‌ی حذف چروک‌ها و سپس برگرداندن مقداری از آن را به منظور طبیعی شدن تصویر فراخواهید گرفت. هدف تغییر شخصیت یا سن افراد نیست، بلکه می‌خواهیم تمرکز بیش از حد بر نقطه‌ای از تصویر را حذف کنیم. برای افزایش بزرگ‌نمایی کلیدهای Ctrl و ۱ را بفشارید. سپس کلید Space را فشرده و با کلیک و درگ، تصویر را در محل مورد نظر جابجا کنید.

قصد داریم Contrast موجود در چروک‌ها و سایه‌ی ایجاد شده در کنار بینی را کم رنگ کنیم. برای فعال شدن Brush Spot Heading کلید G را بفشارید. درست مانند روتوش‌های قبلی باید یک لایه‌ی مجزا ایجاد کنید. بدین منظور کلید Alt را فشرده و روی آیکون New Layer در پایین پنل Layers کلیک کنید. در فیلد Name نامی مانند Wrinkles را تایپ نموده و کلید Enter را بفشارید.

حال می‌توانید روتوش‌های مورد نظر را در این لایه ذخیره نمایید. توجه داشته باشید که گزینه‌ی Sample All Layers فعال شده باشد. هم‌چنین ویژگی Content-Aware انتخاب شده باشد. ابتدا قصد داریم چروک‌ها را کاملا از بین ببریم.

بدین منظور نشانگر موس را روی چروک‌ها قرار داده و درگ نمایید. این کار را از چروک‌های پایینی شروع کنید. هر چه سن افراد بیش‌تر می‌شود، طول خطوط چروک‌ها بیش‌تر و عریض‌تر می‌شود. بهتر است روتوش را از آغاز چروک‌ها شروع نکنید بلکه این کار را از پایان آن‌ها انجام دهید. به راحتی می‌توانید چروک‌ها را حذف نمایید. دقت کنید تا جزئیات چشم را حذف نکنید.

مشاهده می‌کنید که روتوش بیش از حد باعث کاهش سن به صورتی غیر طبیعی می‌شود. ابتدا تمام چروک‌ها شامل بینی و اطراف چشم را حذف نمایید تا صورت به طور کلی صاف شود. این کار را برای اطراف دهان و چانه نیز انجام دهید. هر چند این روتوش واقع گرایانه نیست و این فرد بسیار جوان‌تر از سن اصلی خود نمایش داده شده است. حال با غیرفعال کردن و فعال کردن این لایه حالت‌های قبل و بعد از ایجاد افکت را مقایسه کنید. مشاهده می‌کنید که باید شدت روتوش کاهش یابد.

بنابراین باید Opacity لایه را کاهش دهید. به این منظور ابتدا کلید V را برای فعال شدن ابزار Move بفشارید. حال با فشردن اعداد می‌توانید Opacity را تعیین نمایید. برای تعیین Opacity، ۵۰% عدد ۵ را بفشارید. مشاهده می‌کنید که شخصیت و سن او کمی باز گشته است اما چندان شدید نیست.

اگرچه چروک‌ها هم‌چنان وجود دارد اما Contrast آن‌ها از طریق ترکیب تصویر اصلی با تصویر روتوش شده بهبود یافته است. مجددا با غیرفعال کردن و فعال کردن این لایه می‌توانید حالت‌های قبل و بعد از ایجاد افکت را مشاهده نمایید. سن فرد چندان تغییری نکرده و فقط شدت چروک‌ها کم‌تر شده تا تمرکز بر چشم و بینی کم‌تر باشد.


دست اندرکاران: آتنا میرزایی، فرهاد رمضانی

مطالب مرتبط

Leave a Comment