19.9 C
تهران
۳۰ فروردین، ۱۴۰۳
Image default
خانه » فصل دوم | درس سوم: دسترسی به Favoriteها با استفاده از ليست‌های پرش

فصل دوم | درس سوم: دسترسی به Favoriteها با استفاده از ليست‌های پرش

دسترسی به Favoriteها با استفاده از ليست‌های پرش

Jump list كه در ويندوز۷ براي دسترسي سريع به فايل‌ها و برنامه‌هايي كه زياد از آن‌ها استفاده مي‌كنيد و يا به تازگي از آن‌ها استفاده كرده‌ايد طراحي شده‌است به عنوان مثال سايت‌هاي خاصي را در نظر بگيريد كه هر روز به آن‌ها مراجعه مي‌كنيد در ويندوز۷ به‌جاي اين‌كه هربار مرورگر وب را باز كرده و آدرس سايت را باز كنيد مي‌توانيد از امكان Jump list استفاده كنيد اگر روي آيكن IE در نوار وظیفه (Taskbar) راست كليك كنيد در ليستي كه ظاهر مي‌شود نام سايت‌هايي كه به تازگي به آن‌ها سرزده و يا زياد از آن‌ها بازديد مي‌كنيد را مشاهده خواهيدكرد.

با كليك بر روي نام هركدام از سايت‌ها كه مايل به بازكردن آن‌ها هستيد مستقيما صفحه IE و آن سايت باز خواهدشد.

شما مي‌توانيد وب‌سايت‌هايي را كه استفاده فراواني از آن‌ها مي‌كنيد نيز به ابتداي اين ليست Pinned كنيد و هميشه در قسمت Pinned در بالاي Jump list در دسترس داشته باشيد، براي اين كار روي دكمه Pinned در كنار گزينه دلخواه كليك كنيد.

مشاهده مي‌كنيد كه اين مورد در قسمت Pinned قرار مي‌گيرد بدين صورت به راحتي از روي Taskbar مي‌توانيد به وب سايت‌هاي مورد نظر خود دسترسي داشته باشيد.

همين كار را براي فايل‌هاي برنامه‌هاي ديگر نيز مي‌توانيد انجام بدهيد به عنوان مثال روي گزينه Paint در منوي Start

كرده و گزينه Pin to taskbar را انتخاب كنيد.

حال چند تصوير مختلف در برنامه Paint بازكنيد پس از بستن اين پنجره‌ها روي آيكن Paint در Taskbar راست كليك كنيد اكنون نام فايل‌هايي كه در Paint باز كرده و يا ايجاد كرده بوديد را در اين Jump list مشاهده خواهيد‌كرد.

به راحتي با كليك روي نام هركدام از فايل‌ها فايل مورد نظر مستقيماً باز خواهد شد.

در اين حالت نيز اگر مايل به نگه‌داشتن هميشگي فايلي در اين ليست هستيد مي‌توانيد باكليك روي دكمه Pin آن را به ابتداي ليستتان Pinned نماييد.

همچنين برنامه‌هايي كه به تازگي در ويندوز۷ استفاده كرده‌ايد در Jump list آيكن Windows explorer قابل دسترسي خواهندبود با راست كليك روي آيكن Windows explorer در Taskbar ليستي از برنامه‌ها و فولدرهايي كه به تازگي در ويندوز استفاده شده‌اند را مشاهده خواهيد نمود به سادگي با كليك بر روي هر كدام از آن‌ها به اين موارد دسترسي خواهيد داشت.

تعداد آيتم‌هاي موجود در Jump list به صورت پيش‌فرض ۱۰عدد درنظر گرفته‌شده‌اند اما شما مي‌توانيد بنابر دلخواه خود آن تعداد را تغيير دهيد به اين منظور روي آيكون منوي Start راست كليك كرده سپس گزينه Properties را انتخاب نماييد.

مشاهده مي‌كنيد كه در كادر Taskbar and start menu properties سربرگ Start menu فعال مي‌باشد در اين سربرگ روي دكمه Customize كليك كنيد.

در پايين پنجره‌ي گشوده شده ۲ گزينه را مشاهده مي‌كنيد گزينه اول مربوط به تنظيم تعداد برنامه‌هاي تازه استفاده شده‌اي كه در ليست نشان داده مي‌شود مي‌باشد و گزينه دوم مربوط به تعداد آيتم‌هاي نشان داده شده در Jump list‌هاست در اين قسمت مي‌توانيد تعداد اين آيتم‌ها را تغيير داده با كليك روي دكمه OK اين تغييرات اعمال كنيد.

بنابراين به ياد داشته‌باشيد كه با استفاده از Jump list مي‌توانيد به سرعت و به راحتي به سايت‌ها مكان‌ها و فايل‌هايي كه تازه استفاده كرده و يا زياد به آن‌ها مراجعه مي‌كنيد دسترسي داشته‌باشيد.

مطالب مرتبط

2 comments

مهناز حبیبی پور 18 می، 2014 at 6:22 ب.ظ

شماها بی نظیریدوخیلی ممنونم.

Reply
ساقی 14 سپتامبر، 2018 at 1:36 ق.ظ

بسیارعالی ممنون از مطالب اموزندتون

Reply

Leave a Comment