۹ فروردین، ۱۴۰۳
Image default
خانه » فصل هشتم | درس چهارم: انتخاب مجدد آخرین Selection

فصل هشتم | درس چهارم: انتخاب مجدد آخرین Selection

انتخاب مجدد آخرین Selection

Selection یا انتخاب یک محوطه در فتوشاپ یک ویژگی موقتی به حساب می آید در صورتی که خارج از محوطه Selection کلیک نمائید آنرا از حالت انتخابی خارج می کنید اما یکی از نقاط مثبت فتوشاپ این است که آخرین Selection ایجاد شده را در حافظه ذخیره می کند.

بنابراین همواره امکان بازگشت و Undo کردن وجود دارد با فشردن کلیدهای Ctrl+Z می توانید عمل Undo را انجام دهید آخرین کاری که انجام شده غیر فعال کردن Selection بوده است می خواهیم بررسی کنیم. اگر غیر فعال کردن Selection آخرین عمل انجام شده نباشد چه باید کرد مجددا خارج از محوطه کلیک می کنید تا از حالت انتخابی خارج شود سپس کلیدهای Ctrl+I را بفشارید این عملیات باعث می شود تصویر در حالت Invert قرار بگیرد.

به این ترتیب آخرین کاری که انجام شده استفاده از دستور Invert بوده است درصورتی که کلیدهای Ctrl+Z را بفشارید Selection حذف شده باز نمی گردد بلکه تصویر از حالت Invert خارج می شود.

برای انتخاب مجدد Selection از منوی Select بر روی گزینه Reselect کلیک کنید کلید میانبر Reselect؛ Ctrl+Shift+D می باشد.

بنابراین اگر به صورت تصادفی از حالت انتخابی خارج شدید به راحتی می توانید آنرا بازگردانی کنید به عنوان روشی دیگر می توانید Selection را ذخیره کنید با ذخیره نمودن محدوده مورد نظر حتی با بستن فایل نیز این ناحیه به همراه فایل نیز ذخیره می شود برای ذخیره سازی این محدوده از منوی Select گزینه Save Selection را انتخاب کنید.

و یا بر روی Selection راست کلیک نموده و گزینه ای به همین نام را برگزینید در این کادر محاوره ای در فیلد Name نام مورد نظر را وارد نموده و بر روی ok کلیک کنید

به منظور غیر فعال نمودن محدوده انتخابی کلیدهای Ctrl+D را فشار دهید برای بازگشت به حالت ذخیره شده از منوی Select گزینه Load Selection را انتخاب نمایید.

در این کادر محاوره ای از طریق منوی باز شو Chanel می توانید به موارد ذخیره شده دسترسی داشته باشید در این مثال تنها گزینه Sample Sel در این منوی بازشو موجود می باشد با کلیک بر روی دکمه Ok مجددا ناحیه انتخاب شده به حالت انتخاب در خواهد آمد.


دست اندرکاران: آتنا میرزایی، فرهاد رمضانی

مطالب مرتبط

Leave a Comment