14 C
تهران
۲۹ اسفند، ۱۴۰۲
Image default
خانه » فصل چهاردهم| درس اول: کپی‌کردن تنظیمات از یک فایل به فایل دیگر در Adobe Bridge

فصل چهاردهم| درس اول: کپی‌کردن تنظیمات از یک فایل به فایل دیگر در Adobe Bridge

کپی‌کردن تنظیمات از یک فایل به فایل دیگر در Adobe Bridge

در این فصل با نحوه‌ی انجام تنظیمات خودکار فایل‌های مختلف در Camera Raw آشنا خواهید شد. در Camera Raw دو روش برای پردازش چند فایل وجود دارد. در این بخش با یکی از این روش‌ها یعنی استفاده از تنظیمات یک تصویر و اختصاص دادن آن به چند تصویر از طریق Adobe Bridge آشنا خواهید شد. ابتدا تصویر خاصی از مجموعه‌ی چند تصویر را انتخاب نموده و روی آن دو بار کلیک نمایید.

حال برخی از تنظیمات، مانند Exposure، Recovery، Contrast و Clarity تنظیم نموده و روی دکمه‌ی Done کلیک کنید.

اکنون Thumbnail تصاویر نیزUpdate شده‌ است. یک آیکون کوچک نیز به گوشه‌ی سمت راست و بالای تصویر اضافه شده است.

هدف این است که تنظیمات به کار رفته برای این عکس را برای تمامی تصاویر این فولدر اجرا نماییم. برای انجام این کار از قسمت Edith و Develop Settings روی گزینه‌ی Copy Camera Raw Settings کلیک نمایید.

به این منظور می‌توانید از کلیدهای میانبر Ctrl، Alt و C نیز استفاده کنید. در این منو گزینه‌ی دیگری به نام Past Camera Raw Settings نیز وجود دارد که برای Past کردن تنظیمات کپی شده به کار می‌رود. کلیدهای میانبر این دستور Ctrl، Alt و V می‌باشد. حال که تنظیمات تصویر مورد نظر را کپی کرده‌اید، سایر تصاویر را با فشردن کلید Shift و کلیک بر روی اولین و آخرین تصویر انتخاب نمایید.

سپس کلیدهای Ctrl، Alt و V را بفشارید و یا از منوی Edith گزینه‌ی Develop Settings و سپس Past Camera Raw Settings را انتخاب کنید.

در کادر باز شده تنظیماتی را که می‌خواهید به تصاویر اضافه شود انتخاب نمایید. برای استفاده از تمامی تنظیمات موجود منوی Subset را باز کرده و Everything را برگزینید.

در پایان روی دکمه‌ی Ok کلیک کنید. اکنون تمامی تصاویر در Bridge، Update می‌شود و تنظیمات فایل اولی برای همه‌ی این تصاویر اعمال می‌شود. مشاهده نمودید که به راحتی می‌توان تنظیمات یک فایل Raw، یا هر فایل ویرایش شده توسط Camera Raw را کپی کرده، و از آن‌ها در چندین تصویر دیگر استفاده نمود. برای Reset کردن و بازگرداندن تنظیمات فایل‌ها به حالت اولیه ابتدا کلیدهای Ctrl و A را بفشارید. سپس از منوی Edith و قسمت Develop Settings روی گزینه‌ی Clear Settings کلیک نمایید.

اکنون تمامی ویرایش‌های انجام شده بر روی فایل‌ها حذف می‌شود. مشاهده می‌کنید که آیکون موجود در تصاویر نیز که نشانه‌ی تغییر تنظیمات آن‌ها بوده حذف شده است.

 

دست اندرکاران: آتنا میرزایی، فرهاد رمضانی

مطالب مرتبط

Leave a Comment