16.7 C
تهران
۷ اردیبهشت، ۱۴۰۳
Image default
خانه » فصل یازدهم | درس چهارم: مشاهده تصویر، قبل و بعد از تنظیمات

فصل یازدهم | درس چهارم: مشاهده تصویر، قبل و بعد از تنظیمات

مشاهده تصویر، قبل و بعد از تنظیمات

یکی از مزیت‌های این برنامه قابلیت دیدن تصاویر قبل و بعد از اعمال تنظیمات می‌باشد. هر چند قسمتی به نام Preview برای مشاهده‌ی تصاویر وجود دارد، اما قصد داریم برای انجام این کار از ترفند دیگری استفاده نماییم. گزینه‌ی Preview به صورت پیش فرض فعال است. بنابراین هرگاه تغییری در پنل‌ها ایجاد نمایید نتیجه‌ی آن بلافاصله در صفحه نمایان می‌شود. برای مثال روی لغزنده‌ی Exposure کلیک نموده و آن را به سمت چپ درگ کنید.

سپس Recovery را افزایش دهید تا جزئیات به طور واضح نمایان شود. پس از آن Fill Light را برای تنظیم سایه‌ها افزایش دهید. لغزنده‌های Blacks، Brightness و Contrast را نیز تغییر دهید. بهتر است Clarity را نیز کمی افزایش دهید.

حال می‌خواهیم هر دو تصویر، یعنی تصویر قبل و بعد از اعمال افکت‌ها را مشاهده کنیم. بدین منظور می‌توانید از گزینه‌ی Preview استفاده نمایید و یا کلید میانبر P را بفشارید.

در صورتی که بخواهید تصویر را قبل و بعد از اعمال آخرین تغییر مشاهده کنید می‌توانید از دستور Undo استفاده کنید. حال ویژگی Clarity را روی ۹۹ تنظیم کنید.

فرض کنید که می‌خواهیم مقایسه‌ای بین این تصویر، یعنی تصویر با Clarity بسیار بالا و حالت Clarity پایین داشته باشیم. اگر کلیدهای Ctrl و Z را بفشارید نمایش تصویر بین دو حالت سوئیچ می‌کند. با فشردن مجدد این دو کلید نیز می‌توانید مجددا تصویر نهایی را مشاهده کنید. استفاده از ویژگی Preview برای هر پنل مجزا می‌باشد. به عنوان مثال اگر پنل Hue/Saturation را باز نموده و گزینه‌ی Convert to Grayscale را فعال کنید.

با فشردن کلید P می‌توانید حالت‌های قبل و بعد از Grayscale را مشاهده نمایید. در صورتی که می‌خواهید نمایشی از کل آن‌چه انجام شده داشته باشید و آن‌چه را که انجام شده با ابتدای کار مقایسه کنید باید از یکی از پنل‌های انتهایی استفاده نمایید. به عنوان مثال روی پنل Presets کلیک کنید.

اکنون با فشردن کلید P‌ تصویر اولیه را پیش از ایجاد هر افکتی مشاهده می‌نمایید. با فشردن مجدد کلید P نتیجه‌ی نهایی نمایان خواهد شد. به راحتی می‌توان از این کلید میانبر باری مشاهده‌ی حالت‌های اولیه و نهایی استفاده کرد.

به عنوان آخرین نکته این مطلب را مدنظر داشته باشید که پنل‌ها در Camera Raw بر اساس اعداد قرار گرفته‌اند. به عنوان مثال کلیدهای Ctrl، Alt و ۱ را فشار دهید. به این ترتیب به پنل Basic منتقل خواهید شد. همچنین فشردن کلیدهای Ctrl، Alt و ۹ باعث باز شدن پنل Presets می‌شود.

مهم‌ترین پنل‌ها، پنل‌های شماره‌های ۱ و ۹ می‌باشند که توسط آن‌ها می‌توانید حالت‌های قبل و بعد از ایجاد افکت‌ها را مشاهده کنید.


دست اندرکاران: آتنا میرزایی، فرهاد رمضانی

مطالب مرتبط

1 comment

افسون زارعی 30 آوریل، 2014 at 10:03 ق.ظ

سلام عرض می کنم خدمت آقای رمضانی و خانم میرزایی عزیز . باورم نمی شود در این زمانه کسانی اینطور خیر خوا هانه به فکر انسانها باشندنمیدانم چطوری تشکر کنم اما لازم به گفتن چیزی نیست آن که باید ببیندمی  بیند وآنچه به شما باید برسد می رسد اجرتا ن با همو پایدار باشید و مانا

Reply

Leave a Comment